מה לעשות אם נשרפתם מהשמש – ובעיקר מה הרופאים לא ממליצים לעשות
האדמומיות, הכאב ואחר כך הגירודים הם ממש לא נעימים – ובהחלט צריך ללמוד מטעויות ולהיזהר מכמות החשיפה לשמש. אבל אם כבר נשרפתם, לפחות שתדעו מה הטיפול הנכון

אם העור שלכם אדום, כואב ושורף בגלל שנשארתם למשך קצת יותר מדי זמן בשמש ללא הגנה – הכתבה הזו בשבילכם.

"הדבר החשוב ביותר לעשות כאשר מתפתחת שריפת שמש הוא למנוע נזק נוסף," אומרת הדרמטולוגית לינדזי זובריטסקי, ד"ר לרפואה. "זה אומר להימנע מחשיפה נוספת לשמש".

אחרי זה שהסתתרתם מקרני השמש, זובריטקי אמרה: "לכוויות שמש לוקח זמן להחלים, אך ניתן להאיץ את תהליך ההחלמה עם גישה עדינה, רטובה ומתקנת".

הדרך הטובה ביותר, לדבריה, היא אמבטיות קרות, מרככים המכילים אלוורה ואיבופרופן לצמצום הכאב, האדמומיות ואי הנוחות.

אבל אל תתבלבלו בין אמבטיה קרה לקרח – שכן האחרון עשוי רק לגרום לכם נזק, זאת למרות שרבים נוטים להשתמש בקרב אחרי שנשרפו.

אחרים גם פונים למוצרים המכילים בנזוקאין, חומר הרדמה מקומי, אך זובריטסקי מזהירה מפני כך: "זה יכול לגרום לעור להתעצבן יותר ולהפעיל תגובה אלרגית".

חשיפה יתר לקרינת UV אחראית ליותר מ-90% מסרטני העור, לפי בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בלומברג. קבלת שריפת שמש חמורה אחת לפני גיל ההתבגרות מכפילה למעלה מפעמיים את הסיכוי לפתח סרטן עור מאוחר יותר בחיים, וקבלת יותר מחמש שריפות שמש יכולה להכפיל את הסיכון שלך לפתח מלנומה, צורה פחות נפוצה אך קטלנית יותר של סרטן העור.

מחקרים הראו שכ-9,500 אנשים בארה"ב מאובחנים עם סרטן עור כל יום, ומומחים מעריכים שאחד מחמישה אמריקאים יאובחן עם סרטן עור בשלב כלשהו בחייו, לפי האגודה האמריקאית לדרמטולוגיה.

YOU MIGHT ALSO LIKE