מחקר ענק מצא קשר בין חיים ארוכים – לאכילת גבינה
בבדיקה של יותר מ-2 מיליון בני אדם לגבי רווחה נפשית והזדקנות בריאה, נמצא כי אנשים שנהגו לאכול גבינות, כמו קממבר, ראו כמעט 4 אחוזים יותר השפעות חיוביות על ההזדקנות

מחקר בקנה מידה גדול עם 2.3 מיליון משתתפים שנערך על ידי צוות חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת שנגחאי, מצא כי הרווחה הנפשית היא התורם החשוב ביותר להזדקנות בריאה ולאריכות ימים. אך יש גם קשר חזק לצריכת גבינה, העירו החוקרים.

המחקר, בהנהגתו של פרופסור טיאן-גה וואנג, הציע כי אנשים שמחים חיים יותר זמן, בלי תלות במעמדם הסוציואקונומי.

בהשוואת ניקודים של תפיסה חיובית, סימפטומים דיכאוניים, נוירוטיות ושביעות רצון מהחיים עם בעיות בריאות הקשורות לגיל, החוקרים מצאו שירידה בבריאות הנפשית קשורה להתנהגויות ולמחלות הידועות כקוצרות תוחלת חיים.

(צילום: Shutterstock)

עבור רבים זה נשמע מובן מאליו.

אבל מצא קשר מעניין בין אלה שדיווחו על בריאות נפשית טובה ועמידות ללחץ, לבין אלה שאכלו יותר גבינה.

באמצעות 33 גורמים לחיבור בין בריאות נפשית להזדקנות פיזית, החוקרים מצאו שאף על פי שהגבינה לא הייתה אחראית ישירות לאריכות ימים, צריכה גבוהה יותר של גבינה ופירות הייתה גורם בולט לניקודים גבוהים של רווחה.

למעשה, אלה שדיווחו על צריכת קממבר ודומיהם היו בעלי השפעה חיובית של 3.67% על גורמים אלו להזדקנות בריאה.

וכך, ההתנהגויות והבחירות האישיות שהפחיתו באופן משמעותי את ההזדקנות הבריאה – כללו צפייה בטלוויזיה, עישון, שימוש בתרופות, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

ראש המחקר אמר: "התוצאות שלנו מדגישות את חשיבות העדפת הבריאות הנפשית במדיניות הבריאות המופנית להזדקנות חיובית". הוא הציע ששמירה על פעילות גופנית, הגבלת הצפייה בטלוויזיה, והימנעות מעישון יכולים לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ולמנוע מחלות נפוצות.

YOU MIGHT ALSO LIKE