הבית הלבן ממשיך להתעלם ממצבו הבריאותי של ביידן
אחרי לפחות שלוש פעמים בשבוע בו הנשיא האמריקאי נראה אבוד או קופא במקום, דוברת הבית הלבן ניסתה להצדיק את התנהגותו והאשימה את הרפובליקנים במניפולציה

דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, ממשיכה לטעון שנשיא ג'ו ביידן מוצג באופן מוטעה על ידי סרטונים שהיא מכנה "מזויפים וזולים", זאת לאחר מספר סרטונים שבהם נראה נשיא ארצות הברית קופא לחלוטין למספר רגעים.

הדוברת תקפה את התקשורת והאשימה את הרפובליקנים בהפצת "מידע מטעה". היא לא חזרה על השימוש במונח אחר – "דיפ-פייק" – שהיא השתמשה בו במסיבת עיתונאים בבית הלבן ביום שני כאשר התייחסה לנושא.

ז'אן-פייר התייחסה לסרטון מפסגת ה-G7 בו הנשיא עומד לצד מנהיגי העולם החברים בארגון המדינות המתועשות, כאשר לפתע הוא פונה לאחור ונראה אבוד – עד שראשת ממשלת איטליה מחזירה אותו למרכז.

"אני חושבת שיש כל כך הרבה מידע מוטעה, דיסאינפורמציה", אמרה הדוברת. "דיברת על הווידאו של הנשיא שנדמה שהוא מתהלך ללא מטרה. וזה לא נכון. נכון? הנשיא לא היה מתהלך ללא מטרה. הוא דיבר עם צנחן שעמד ממש מולו. ומה שראית הוא שהמפלגה הרפובליקנית מניפולטיבית ומנסה להראות משהו אחר לעם האמריקאי".

ביום שני האחרון ז'אן-פייר הגנה על הסרטון שבו ברק אובמה מוביל את ביידן ליציאה מהבמה בתום אירוע גיוס הכספים, וטענה שמדובר ב"פונקציה של הקשר ארוך הטווח ביניהם".

"בואו לא נשכח: הנשיא אובמה והנשיא ביידן יש להם קשר. הם חברים. הם כמו משפחה. ואני חושבת שזה מה שראית", היא אמרה.

היא גם הגנה על כך שהנשיא לא רקד בחגיגות 'יום שחרור העבדים', בזמן שכולם זזו לצלילי המוזיקה. "הנשיא עמד שם והאזין למוזיקה, והוא לא רק. סליחה, לא ידעתי שלא לרקוד זו בעיה מנטלית או בעיה בריאותית", אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE