נשיא רוסיה לשעבר: "ארה"ב נלחמת ללא כללים – ולכן יש לגרום לה נזק מקסימלי"
דמיטרי מדבדב, שכיום משמש כסן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה, תקף את וושינגטון ובעלות בריתה "הארורות", והבטיח לפגוע עד כמה שאפשר "עם כל סוגי הנשק האפשריים"

נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב, תקף את ארצות הברית על הסנקציות האחרונות נגד מוסקבה בעקבות הסכסוך עם אוקראינה, וטען כי ארה"ב ובעלות בריתה מנהלות מלחמה נגד רוסיה ללא כללים.

מדבדב הוא סגן יושב ראש מועצת הביטחון, ושימש נשיא המדינה בין השנים 2008 ל-2012, ושמונה שנים שלאחר מכן כראש הממשלה תחת פוטין.

בהצהרה שפרסם בערוץ הטלגרם שלו, מדבדב תקף את המערב בעוד שראשי ארגון המדינות המתועשות, G7, עמדו להתכנס בפסגה.

הוא תקף את הסנקציות החדשות שהוכרזו על ידי וושינגטון, אשר מענישות מוסדות פיננסיים זרים שתומכים במאמץ המלחמתי של פוטין, כמו גם הגבלת גישה לתוכנות טכנולוגיות מסוימות אמריקאיות ברוסיה, וסנקציות אישיות נגד 300 אנשים "שמאפשרים לרוסיה להמשיך במלחמתה".

הוא שקל האם רוסיה צריכה להגיב לצעדים האחרונים לאור העובדה שהיא כבר הצליחה להתמודד עם "עשרות אלפי סנקציות מהן".

בתשובה לשאלתו, מדבדב אמר ש"זה נחוץ" להגיב, "לא רק למען השלטונות, המדינה, אלא למען כל אנשינו, לכל מי שאוהב את מולדתנו – רוסיה".

"אחרי הכל, ארה"ב ובעלות בריתה הארורות הכריזו מלחמה עלינו ללא שום כללים!" הוא כתב, וחזר על אזהרותיו הקודמות כאשר טען שרוסיה חייבת "בכל יום לנסות לגרום לנזק מקסימלי למדינות שהטילו את ההגבלות האלה".

זה כולל גרימת "נזק לכלכלות שלהם, למוסדות שלהם, ולמנהיגים שלהם", הוא אמר, כמו גם "נזק לרווחת אזרחיהם והביטחון שלהם בעתיד".

רוסיה חייבת "להשמיד את אנרגיה, תעשייה, תחבורה, בנקאות, ושירותים חברתיים שלהם" כדי "להטמיע פחד מקריסה מיידית של כל התשתיות הקריטיות".

"האם הם פוחדים ממלחמה בחלל? זה אומר שגם זה הם יקבלו", מדבדב אמר כשהוא גם הזהיר מפגיעות ב"כל סוגי הנשק האפשריים, פרט לגרעיני (לעת עתה)!".

YOU MIGHT ALSO LIKE