ביידן החתים את זלנסקי על הסכם ביטחוני לעשר השנים הבאות
ארצות הברית תמשיך לספק כלי נשק ולאמן את הצבא האוקראיני – זאת בהסכם ביטחוני שנחתם בשולי פסגת ה-G7, במהלכה קייב קיבלה 50 מיליארד דולר

ארה"ב ואוקראינה חתמו ביום חמישי על הסכם ביטחוני למשך עשר השנים הבאות, זאת כאשר מנהיגי G7 נפגשו בפסגה במהלכה התחייבו להעניק הלוואה של 50 מיליארד דולר למדינה הנלחמת ברוסיה.

ההסכם הביטחוני, שנחתם על ידי הנשיא ביידן ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לפני מסיבת עיתונאים משותפת בשולי הפסגה השנתית של ה-G7, ארגון המדינות המתועשות, שנערך בדרום איטליה.

במסגרת ההסכם, ארה"ב ואוקראינה מתחייבות להגביר את שיתוף הפעולה בייצור נשק, אספקה צבאית והרחבת השיתוף המודיעיני. כמו כן, הפנטגון התחייב לעשור נוסף של אימון הכוחות המזוינים של אוקראינה.

"ביצענו שלושה צעדים גדולים בפסגת ה-G7 שמראים באופן קולקטיבי לנשיא פוטין כי הוא לא יכול לחכות שנעוזב, הוא לא יכול לפלג בינינו, ואנחנו נהיה עם אוקראינה עד שהם ינצחו במלחמה הזו", אמר ביידן בן ה-81.

"הראשון הוא ההסכם הביטחוני הדו-צדדי שנחתם זה עתה. השני, ההסכם ההיסטורי לספק 50 מיליארד דולר המגיעים מנכסים הרוסיים שהוחרמו, והשלישי הסכם להבטיח שמאמצי הסנקציות שלנו יפריעו למדינות שלישיות שמספקות אמצעי לחימה לרוסיה".

ארה"ב גם הודיעה על חבילת סיוע צבאי חדשה לקייב בשווי 225 מיליון דולר, שכוללת "מערכות יהגנה אוויריות, מערכות תותחים ופגזים, רכבים משוריינים, ונשק נגד טנקים", לפי הבית הלבן.

מימון החבילה יבוא מתוך 60 מיליארד דולר שהקונגרס הקצה להוצאות הגנה של אוקראינה כחלק מחוק תקציב נלווה שאושר באפריל.

ארה"ב צפויה גם להודיע כי היא שולחת לקייב מערכת טילי פטריוט נוספת, שזלנסקי אמר שהיא קריטית להגנת מדינתו נגד תקיפות אוויריות וטילים רוסיות על תשתיות אזרחיות.

"כל השותפים שלנו יודעים שאנחנו צריכים בדחיפות שבע מערכות פטריות כדי להציל את הערים שלנו. אנחנו עדיין נצטרך יותר, אבל כעת צריכים שבע דחוף", אמר המנהיג האוקראיני.

בעוד שביידן ממשיך להעמיק את המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, דונלד טראמפ מבטיח שאם יחזור לבית הלבן הוא יקדם משא ומתן שיביא לסיום הלחימה העקובה מדם.

YOU MIGHT ALSO LIKE