בלינקן מגיב לתנאים של חמאס להפסקת אש
מזכיר המדינה האמריקאי הביע תסכול כלפי ארגון הטרור הפלסטיני במהלך המשא ומתן על הפסקת האש עם ישראל

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, הודיע ביום רביעי כי השינויים האחרונים שהציע חמאס להסכם הפסקת אש בתיווך ארה"ב אינם "ישימים".

בלינקן הוסיף כי חלק מהשינויים שהוצעו הם "ישימים" בעוד אחרים "לא ישימים".

ארצות הברית הציעה תוכנית בת שלושה שלבים להשגת הפסקת אש קבועה ברצועת עזה, הכוללת לכאורה את שחרור כל החטופים ונסיגת כוחות ישראל מהרצועה.

למרות שהפרטים המדויקים של ההסכם לא פורסמו, בסוף החודש שעבר ארה"ב הודיעה כי ירושלים הסכימה לעסקה, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא תמך בה בפומבי.

עם זאת, ביום שלישי חמאס דחה את התוכנית בצורתה הנוכחית והציע מספר שינויים שמטרתם "להעמיד את טובת העם הפלסטיני בראש" ולעצור את התוקפנות המתמשכת בעזה באמצעות נסיגה מלאה של כוחות צה"ל מהרצועה.

במסיבת עיתונאים שנערכה בדוחא יחד עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבדולרחמן בן ג'אסם אל ת'אני, בלינקן טען כי חמאס "יכול היה לענות במילה אחת: כן", וטען כי הססנות לחתום על ההסכם היא האחראית להמשך הלחימה בעזה.

הוא האשים את חמאס בהמשכת שינוי דרישותיו והצעת שינויים נוספים בהסכם שכבר התקבלו בעבר, והדגיש כי הארגון אינו פועלת ב"אמון מלא".

מנגד, בכיר חמאס טאהר אל-נונו האשים את בלינקן בנטייה ובסטנדרטים כפולים, וטען כי ישראל היא זו שהכניסה תחילה שינויים להצעה המקורית וכי השינויים האחרונים של חמאס הם למעשה תיקונים נגדיים.

ראש ממשלת קטאר ציין כי המצב הנוכחי אינו חריג במו"מ, והדגיש שתמיד יש מקום ל"נתינה וקבלה" ושלא קיימת תגובה מוחלטת של כן או לא בעסקאות כאלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE