גנץ פרש מהממשלה: "נתניהו מונע מאיתנו להתקדם לניצחון אמיתי"
"החלטות אסטרטגיות גורליות נתקלות בדחיינות והססנות משיקולים פוליטיים" כך טען יו"ר המחנה הממלכתי אשר פרש מהקואליציה בהובלת ממשלת הליכוד תוך ביקורת על כך שאין תכנית ברורה לניהול עזה לאחר המלחמה.

בני גנץ, חבר מפתח בקבינט המלחמה, הודיע ביום ראשון על פרישתו מהממשלה בעקבות ניהולו של ראש הממשלה בנימין נתניהו את המלחמה בעזה. גנץ ציין כי נתניהו "מונע מאיתנו להתקדם לניצחון אמיתי."

גנץ, דמות מרכזית במרכז הפוליטי שאיים בחודש שעבר להתפטר אם נתניהו לא יטפל בדאגותיו לגבי סיום המלחמה ומה שיבוא אחריה, אמר כי מפלגתו עוזבת את הממשלה "בלב כבד אך שלם".

למרות שמהלך זה אינו צפוי להוציא את נתניהו מהשלטון — ממשלתו עדיין תחזיק ברוב צר בכנסת — הפרישה של גנץ חושפת את הסדקים בהנהגת ישראל כאשר מתגברים התסכולים בשל כישלון להכריע את חמאס או להשיב את כל החטופים המוחזקים בעזה לאחר פיגוע הטרור ב-7 באוקטובר.

בחודש שעבר, גנץ קבע אולטימטום לנתניהו עד שבת לספק תשובות לסוגיות רבות הוא גם תכנן מסיבת עיתונאים ליום שבת, אך דחה אותה לאחר הצלתם של ארבעת החטופים.

בהצהרה טלוויזיונית ביום ראשון בערב, גנץ הציג את השקפתו על "ניצחון אמיתי," באומרו כי יש להעדיף את השבת החטופים על פני הישרדות פוליטית — בביקורת ברורה על ראש הממשלה.

הוא גם ציין כי הניצחון צריך לשלב "הצלחה צבאית" עם יוזמה דיפלומטית, להפלת חמאס ולהחליפו בממשלה חלופית.

אחת המחלוקות המרכזיות בין גנץ לנתניהו הייתה לגבי תכניות לניהול עזה בעתיד. מבקרים טוענים שנתניהו נכשל בהצגת תכנית ברורה לניהול עזה לאחר תום המלחמה, ומי ינהל אותה. גנץ קרא להקמת גוף מנהלי שיפקח על ענייני האזרחים, בתמיכת האמריקאים, האירופים, הערבים והפלסטינים.

ביום ראשון, גנץ שיבח את שר הביטחון יואב גלנט, חבר מפלגתו של נתניהו שלעתים קרובות התנגד לראש הממשלה, וקרא לו לא רק "לומר את הדבר הנכון, אלא לעשות את הדבר הנכון," אם כי כוונתו לא הייתה ברורה. נתניהו הגיב לדבריו של גנץ בהפצרה להישאר בממשלה. "ישראל נמצאת במלחמה קיומית במספר חזיתות. בני, זה לא הזמן לנטוש את המערכה — זה הזמן לאחד כוחות", הוא כתב בפלטפורמת X.

"דלתותי יישארו פתוחות לכל מפלגה ציונית המוכנה לשאת בנטל ולעזור להביא לניצחון על אויבינו ולהבטיח את ביטחונם של אזרחינו."

עתה, לאחר שפרש מקבינט המלחמה, יכולתו של גנץ להשפיע על ניהול המלחמה תהיה מוגבלת. אולם, מהלך זה מאפשר לו להציג את עצמו כמי שהתנגד לנתניהו לקראת בחירות עתידיות. עם זאת, מבקרים טוענים כי גנץ היה צריך לבצע את המהלך הזה כבר לפני חודשים.

YOU MIGHT ALSO LIKE