הייתכן שבניו יורק יש מי שמעדיף מהגרים על פני תיירים?
אחרי שנים קשות בצל מגפת הקורונה, מאות מלונות בתפוח הגדול הוסבו למקלטים עבור מהגרים - מה שמשמח את בעלי העסק שכן הם מוצאים את עצמם תחת חוזים ממשלתיים שמממנים אותם

משבר הגבול הדרומי של ארה"ב נוכח מאוד בניו יורק, שמנסה להתמודד עם כמויות עצומות של מהגרים שממלאים את הרחובות.

עד כה, 121 מלונות ברחבי העיר, שהם כמעט 15 אחוזים מהכמות הכוללת, הוצאו לחלוטין משוק התיירות והוסבו למקלטים למהגרים, שתוספים כ-16,000 חדרים שאמורים להיות למען המטיילים המגיעים לאחת הערים המתיורות בעולם.

המספרים הללו כמובן מעלים חשש מפני מצוקת מקום עבור התיירים, שרואים את המחירים ללילה אחד מזנקים.

"אין ספק שהוצאת היצע עצום של חדרי מלון מהשוק, מעלה את המחירים של בתי המלון האחרים", אמרה ניקול ג'לינאס, עמיתה בכירה במכון מנהטן, שהצביעה כי הבעיה היא בעיקר עבור אנשים בעלי הכנסה בינונית, שרוצים להגיע להעיר לסוף שבוע. "זה יותר מדי, אנשים לא יכולים להרשות לעצמם. ברור שזה פוגע בתעשיית התיירות".

כמות המלונות שהוסבו כדי לספק פתרון זמני לבעיית המהגרים, נחשפה במהלך אירוע של ענף המלונאות שנערך ביום שלישי האחרון, שם הוזכרה גם העובדה שלפחות 6,000 חדרי מלון הוצאו משוק התיירות במהלך מגפת הקורונה. הם הדגישו כי כבר אי אפשר להתעלם מהבעיה.

עם זאת, למרות שמצוקת החדרים עשויה לפגוע בכיס הצרכנים – בתי העסק דווקא מרוויחים, בדרך כלשהי.

רבים מבתי המלון שהוסבו למען מגורי מהגרים, היו במשבר כלכלי לפחות מאז מגפת הקורונה – והעובדה שכעת הם משתפים פעולה עם העירייה, הם מקבלים זרם הכנסות קבוע שכן העיר משלמת להם בממוצע 156 דולר לחדר עבור כל יום.

ה'ניו יורק פוסט' דיווח בעבר כי העירייה האריכה חוזים עם איגוד המלונות של ניו יורק לשלוש שנים בתג מחיר עצום של 1.3 מליארד דולר, כמעט פי חמישה מהעסקה המקורית של 275 מיליון דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE