מבט לייצוא האירופי: נפט, דלקים, והמון מכוניות - כך נראית מפת הסחר של הגוש הכלכלי השני בגודלו בתבל
כלכלת אירופה - לא מה שחשבתם. המון משאבים טבעיים, ובעיקר מכוניות מניעים את הייצוא האירופי האחראי ל-25% משווי כלכלת גוש האירו

האיחוד האירופי מייצא מוצרים בשווי של יותר מ-6 טריליון דולרים בשנה. הגוש בן 28 המדינות מתהדר בכלכלה מגוונת הכוללת תעשיות דלקים ומינרלים, מכוניות, תעשיית תרופות וחיסונים, וטכנולוגיה.

במפה זו, ברונו ונדטי מה-Visual Capitalist מציג את ענפי הייצוא המובילים של מדינות האיחוד האירופי נכון לשנת 2022.

כפי שעיניכם רואות - הרבה משאבדות דלק בסקנדינביה, הרבה מכוניות במרכז אירופה, ולא מעט תרופות וחיסונים באיטליה ובאירלנד.

אכן, מכוניות ונפט שולטים בייצוא של האיחוד האירופי במיוחד בבלגיה, בולגריה, קרואטיה, פינלנד, יוון, ליטא, שוודיה והולנד אשר דלקים, דלקי נפט, או נפט מזוקק מהווים את הייצוא העיקרי שלהן.

הולנד הקטנה ייצאה למשל נפט מזוקק בשווי 68.1 מיליארד דולר בשנת 2022, במקום השלישי בין היצואנים הגדולים בעולם כולו.

המדינה היא ביתו של בית הזיקוק BP Rotterdam, שהינו בית הזיקוק הגדול ביותר באירופה.

מלבד נפט, מכוניות (וחלקי חילוף) גם תורמות באופן משמעותי לכלכלת האיחוד האירופי כולה.

במדינות כגון אוסטריה, צ'כיה, גרמניה, הונגריה, פורטוגל, פולין, רומניה, סלובקיה וספרד מוצרי רכב וחלקי חילוף הם הייצוא העיקרי של הכלכלות הללו.

עם מותגי רכב ידועים כמו פולקסווגן, ב.מ.וו, מרצדס בנץ, אאודי ופורשה, גרמניה לבדה מגלגלת כ-150 מיליארד דולרים בשנה מיצוא מכוניות.

מוצרים אחרים עוזרים לגוון את כלכלת האיחוד האירופי - לדוגמה הייצוא המוביל של צרפת הוא מטוסים, מסוקים ו/או ספינות, בעוד שאיטליה ודנמרק מצטיינות בתעשיית התרופות הארוזות, מדינות קטנות כמו אסטוניה (חשמל) ולטביה (עץ) עוסקות למעשה בסחר המבוסס על ייצור משאבים גם כן.

באירלנד ישנה תעשיית תרופות משמעותית, המארחת חברות גדולות כמו פייזר, ג'ונסון אנד ג'ונסון, מרק ונוברטיס.

אגב מעניין לציין לסיום כי עבור יבשת המייצרת כל כך הרבה דלקים, גז, ונפט, מחירי הדלק במרבית מדינות האיחוד האירופי עדיין גבוהים מאוד בהשוואה לארצות-הברית, וזאת בעיקר בשל היטלים מבוססי מס 'המכים' בצרכנים בהגיעם למשאבה...

YOU MIGHT ALSO LIKE