הסקר שמוכיח: רוב גדול מהציבור האמריקאי אוהד את ישראל
המפגינים הפרו-פלסטינים הם אולי בסך הכל מיעוט מאוד רועש, שכן תוצאות סקר של הרווארד מצביע על כך שלא פחות מ-80% מהאמריקאים תומכים במדינה היהודית

התמונות המזעזעות המגיעות מהקמפוסים האמריקאים גורמות להלם ופחד בקרב יהודי ארה"ב והעולם בכלל. אבל אולי המצב בארצות הברית הוא לא כל כך נורא, והמפדינים הם בסך הכל מיעוט מאוד רועש?

סקר של הרווארד CAPS\Harris שפורסם ביום שני הראה כי ארבעה מתוך חמישה מצביעים אמריקאים, כלומר 80 אחוזים, תומכים בישראל ובמלחמה שלה נגד ארגון הטרור חמאס, כאשר רמות התמיכה הגבוהות ביותר הן בקרב קבוצות הגיל המבוגרות יותר.

(צילום: AP)

נתון נוסף העולה מתוצאות הסקר הוא ש-72% מהמצביעים בהחלט תומכים שצה"ל יפתח במבצע צבאי ברפיח כדי "לסיים את המלחמה", בעוד ש-28 אחוזים מהמשתתפים בסקר אמרו שישראל צריכה "לסגת עכשיו ולאפשר לחמאס להמשיך לנהל את עזה".

אבל בעוד שהאמריקאים תומכים באופן גורף בישראל, הפילוג הוא גדול כאשר מסתכלים על הגילאים.

בקרב הבוחרים הרשומים שטווח הגילאים שלהם הוא בין 18 ל-24, רק 57% תמכו בישראל לעומת 43% שתמכו בחמאס.

לעומת זאת, בקרב מצביעים מבוגרים יותר, בגילאי 55 עד 64, התמיכה בישראל הגיעה ל-91%, ואילו 93% מאלה שחצו את גיל 65 הביעו את תמיכתם במדינה היהודית.

כאשר נשאלו על האפשרות לצאת להפסקת אש, שכידוע תוביל לכך שחמאס ימשיך לשלוט ברצועת עזה ולהחזיר בחטופים הישראלים, יותר משני שליש מכלל המצביעים, 68%, התנגדו לרעיון.

תוצאות הסקר פורסמו בזמן שמאות סטודנטים וגם אנשי סגל פרו-פלסטינים רדיקליים פתחו בהפגנות התמגדנות לקיומה של ישראל, מלאות בשנאת יהודים ותומכות בארגון הטרור חמאס – כאשר בשבועיים האחרונים נרשמו עשרות תקריות אלימות שגרמו לכך שכוחות משטרה נכנסו לראשונה זה עשרות שנים לקמפוסים.

YOU MIGHT ALSO LIKE