לוס אנג'לס: בעלי בתים לא יוכלו לבטח את עצמם מפני שריפות
אזורי הגבעות היקרים יחסית בעיר הגדולה בדרום קליפורניה ימצאו עצמם כעת במצב של חדלות ביטוחית בשל שינוי הגישה הדרמטי שנקטה ענקית הביטוח 'סטייט פארם'

חברת הביטוח הפופולרית ביותר, ועבור חלק נכבד מבעלי הבתים גם היחידה שמוכנה לבטח אותם מפני אסון טבע, מפסיקה את פעילותה במדינת קליפורניה ומותירה רבים בלא אפשרות לבטח את הנכס שלהם על רקע סכנת שריפות היער במדינה המגיעה לשיא עם בוא עונת הקיץ.

לאחר שהודיעה בחודש מאי אשתקד כי לא תחדש פוליסות במדינת קליפורניה, במרץ התפרסמה ידיעה נוספת כי כ-72,000 פוליסות של חברת State Farm לא יחודשו.

עתה כבר אפשר לראות באילו מיקודים נמצאים הבתים הללו שיהפכו חשופים לאיתני הטבע.

כנזכר לעיל, במקומות רבים, State Farm הייתה חברת הביטוח הגדולה היחידה שעדיין פעלה בזמן שרוב החברות כבר חשבו שהמיקודים הללו אינם ניתנים לביטוח עקב סכנת השריפות הגבוהה.

מדובר באזורים בהם גם שכונות עשירות הממוקמות באזור הגבעות של לוס אנג'לס או בסמוך לו - כגון בל-אייר, פסיפיק פאליסאדס וקלאבאסס. אזורים אחרים כוללים גם את ברנטווד וטרזנה.

הפוליסות שסביר להניח שיופסקו מיועדות לבתים באזורים הרריים שהינם בעלי סבירות גבוהה יותר לעלייה בפרמיה או בסבירות גבוהה יותר להיות חשופים לשריפה.

ובכל זאת, המהלך מעיד רבות על מצב הבתים באזורים המיוערים של קליפורניה אשר חברות ביטוח אחרות כבר הפסיקו לעבוד עימם לפני שנים.

פוליסות ביטוח בית בארה"ב מתחדשות בדרך כלל מדי שנה, אך לוס אנג'לס סובלת מהחלק הארי של פוליסות אשר לא יתחדשו. החל ב-542 פוליסות בטרזנה, ועד ל-1,626 פוליסות בפסיפיק פאליסאדס - ייפוגו כעת בלא אפשרות חידוש.

מיקודים אחרים שייפגעו גם כן נמצאים ליד סן דייגו כמו גם בסנטה מרתה שמצפון לאזור המפרץ.

YOU MIGHT ALSO LIKE