פלורידה: ילדים ילמדו אודות 'סכנות הקומוניזם' החל מגיל מהגן
חוק חדש שיכנסו לתוקפו בעוד כשנתיים וחצי, ושנחתם לחקיקה השבוע מבקש להפוך את הילדים והנערים במדינה הדרומית לחסינים מפני אינדוקטרינציה אידיאולוגית במכללות ובאוניברסיטאות

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, חתם על הצעת חוק שתחייב תוכנית לימודים לגבי "הסכנות והרוע של הקומוניזם" עבור תלמידים החל מהגן.

החקיקה נחתמה ביום השנה לניסיון הכושל של ארה"ב להפיל את המנהיג הקומוניסטי הקובני פידל קסטרו בשיאה של המלחמה הקרה.

החוק, שייכנס לתוקף ביולי, מחייב את כל בתי הספר הציבוריים ללמד את ההיסטוריה של הקומוניזם באופן מותאם-גיל החל משנת הלימודים 2026-2027.

ההוראה על קומוניזם חייבת לספק היסטוריה של התנועה הן בבית והן מחוצה לה ולהתמקד בזוועותיה שלה.

היא חייבת גם להדגיש את "האיום הגובר של הקומוניזם בארצות הברית ובקרב בעלות בריתנו" במאה ה-20, כולל אירועים בסין, והתפשטות האידיאולוגיה האדומה באמריקה הלטינית ובקובה.

אחת המטרות העיקריות של תכנית הלימודים היא "להכין... תלמידים בפני האינדוקטרינציה של קומוניזם במכללות ובאוניברסיטאות", הסביר משרדו של דה-סנטיס בהודעה לעיתונות.

בהתייחסו לחקיקה הדגיש המושל כי "לא נאפשר לתלמידים שלנו לחיות בבורות, ולחוות אינדוקטרינציה על ידי 'סנגורי קומוניזם' בבתי הספר. להיפך, נבטיח שבפלורידה ילמדו את האמת על הרעות והסכנות של הקומוניזם".

לדברי נציב החינוך הממלכתי, מני דיאז, ההוראה על קומוניזם "תפוזר על פני תכנית הלימודים מגן הילדים ועד כיתה י"ב".

החוק החדש הגיע כאמור ביום השנה ה-63 לפלישת מפרץ החזירים ב-1961, ניסיון פלישה לחוף הדרומי של קובה על ידי כוח גולה קובני שזכה לגיבוי רב מארה"ב.

ניסיון הנחיתה הצבאי בא בתגובה ישירה למהפכה שהעלתה את פידל קסטרו לשלטון שנתיים קודם לכן.

אולם המתקפה הסתיימה באסון והביאה לדחיפת קובה לידי ברית המועצות והניחה את הקרקע למשבר הטילים של 1962, שהביא את העולם לסף מלחמה גרעינית.

בשנת 1961, ממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ון קנדי אישר גם את מבצע מונגוז, מסע התקפות על מתקנים אזרחיים בקובה ופעולות חשאיות שנועדו לערער את ממשלתו של קסטרו.

YOU MIGHT ALSO LIKE