דרמה באוניברסיטת קולומביה: תלמידים שהקימו "מאחז אנטי-ישראלי" בקמפוס נעצרו בהמוניהם, למחרת אחרים הקימוהו מחדש
לאחר מפגן מחאה שכלל התבצרות בלב שטח הקמפוס במשך למעלה מ-48 שעות פונו הסטודנטים הסוררים על ידי כוחות ה-NYPD, אך למחרת בבוקר המחנה הוקם מחדש

סטודנטים באוניברסיטת קולומביה הרכיבו מחדש את מאהל המחאה האנטי-ישראלי שלהם על המדשאה המרכזית בקמפוס מוקדם יותר בבוקר יום שישי - פחות מ-24 שעות לאחר שה-NYPD עצר יותר מ-100 סטודנטים במקום.

עשרות תלמידים ישבו עם שמיכות ודגלי פלסטין על המדשאה הבוקר, לאחר שחבריהם החלו ביום שלישי 'לכבוש' לצד מאות אחרים, במשך כמעט 48 שעות את לב הקמפוס.

החגיגה שנמשכה כמעט יומיים נגמרה אמש לאחר ההתמודדות החזיתית מול המשטרה המקומית, כך לפי סרטון הכתב העצמאי ספיידר מאנקי.

אך עתה נראה כי המפגינים חזרו כאשר אתר המחאה המקורי שהקימו היה זרוע בחומרי בנייה שלא היה ברור בדיוק אם הונחו על הדשא בכוונה כדי להרתיע סטודנטים אחרים מלהקים מאהל חדש.

אכן, המעצר של למעלה מ-100 סטודנטים שהקימו את "האזור המשוחרר" המקורי ביום חמישי אחר הצהריים, וחומרי הבנייה, לא ממש הרתיעו את קבוצת המחאה שהופיעה שוב הבוקר, על המדשאה לפי צילומי העיתונאית העצמאית אולגה פה.

שלט קטן שעליו נכתב "הצטרפו אלינו" באותיות סגולות הוצב ליד שלט גדול שהכריז על האזור כ"מאהל הסולידריות עם עזה".

נשיאת האוניברסיטה מינוש שפיק אמרה שהיא "הסמיכה" את משטרת ניו יורק לפעול כנגד המאהל בשל חשש לביטחון הקהילה.

"עשיתי את הצעד יוצא הדופן הזה כי אלו נסיבות יוצאות דופן. האנשים שהקימו את המאהל הפרו שורה ארוכה של כללים ומדיניות", כתבה באימייל לסגל, לצוות ולסטודנטים.

לקראת ההתערבות המשטרתית המאסיבית אמש פורעי החוק הוזהרו על ידי הדיקאן כי יושעו עד לחקירה אם לא יעזבו את האתר עד השעה 21:00 בערב של יום רביעי.

YOU MIGHT ALSO LIKE