נכנעת לקומוניסטים: אפל מסירה את וואטסאפ, טלגרם, סיגנל ו-Threads מה-AppStore לבקשת ממשלת סין
אפל הודיעה ביום שישי שהיא מסירה את סיגנל, Threads, וואטסאפ, וטלגרם מחנות האפליקציות בסין. החברה בתגובה: "אנו מחויבים לפעול לפי החוקים במדינות שבהן אנו פועלים, גם כאשר איננו מסכימים"

אפל הודיעה ביום שישי שהיא משכה כמה אפליקציות מובילות של מסרים כמו טלגרם ווואטסאפ כמו גם את הרשת החברתית Threads שבבעלות Meta מחנות האפליקציות בסין לאחר שממשלת המדינה הורתה על ההסרה, תוך ציון 'חששות אבטחה'.

(GETTY)

המהלך עשוי להגביר עוד יותר את המתיחות בין ארה"ב לסין על רקע מאבק הממוקד בציר הטכנולוגיה ומדיניות האבטחה והסייבר וחששות ריגול הדדיים.

בשבועות האחרונים, הקונגרס האמריקאי חיפש להניע חקיקה מהירה שתדחוף את חברת האם הסינית ByteDance - הבעלים של טיקוטוק - למכור את אפליקציית המדיה החברתית במידה ותרצה להמשיך לעבוד בשוק המקומי.

בית הנבחרים יכול להצביע על הצעת החוק החדשה באופן מוחלט כבר בשבת, ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע כי הוא יחתום עליה כחוק אם היא תגיע לשולחנו.

"אנו מחויבים לפעול לפי החוקים במדינות שבהן אנו פועלים, גם כאשר אנו לא מסכימים", מסרה אפל בהצהרה.

"מינהל הסייברספייס של סין הורה להסיר את האפליקציות הללו בהתבסס על דאגות הביטחון הלאומי שלהם".

פלטפורמות הודעות אחרות כמו Signal ו-Telegram הוסרו גם כן מחנות האפליקציות בסין.

מערכת היחסים המתוחה בין שתי המדינות גם דחפה את אפל לנסות ולגוון את שרשרת האספקה שלה אל מחוץ לסין. החברה הרחיבה את פעילות הייצור שלה במדינות אחרות כמו הודו וויאטנם.

לסין יש היסטוריה ארוכה של הגבלת גישה לתוכן אמריקאי באינטרנט, אבל כמה פלטפורמות כמו WhatsApp ו-Threads הורשו בעבר דרך ה-App Store של אפל.

פלטפורמות אלו אינן פופולריות בקרב משתמשים סיניים כמו WeChat, אך הסרתן מפחיתה את מספר הדרכים שבהן סינים יכולים לתקשר עם אנשים מחוץ למדינה.

YOU MIGHT ALSO LIKE