פוטין משבח את מתקפת הטילים של איראן על ישראל: 'הדרך הטובה ביותר להעניש את התוקפן'
פוטין מתבטא בחיוב לגבי המתקפה האיראנית הנרחבת ולא מותיר ספק היכן עומדת מוסקבה ביחס לדברים - בינתיים ישראל ממשיכה להתמהמה ביחס לתגובה אפשרית למתקפה מטהראן

נשיא איראן אברהים ראיסי ומקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, ערכו ועידה טלפונית ב-16 באפריל כדי לדון בסכסוך המזרח תיכוני.

שיחת הטלפון נעשתה ביוזמת ראיסי, לפי ההודעה לעיתונות של הקרמלין.

שני ראשי המדינות "דנו בפירוט במצב במזרח התיכון, שהוסלם בעקבות התקיפה האווירית של ישראל על הנציגות הדיפלומטית האיראנית בדמשק וצעדי התגמול של איראן".

"ולדימיר פוטין הביע תקווה שכל הצדדים יפעילו איפוק נבון ולא יאפשרו סבב חדש של עימות שעלול להיות כרוך בתוצאות הרות אסון על האזור כולו", נכתב בהודעת העיתונות.

מוקדם יותר באפריל פתחה ישראל במתקפה על הקונסוליה האיראנית בדמשק שבסוריה, בה נהרג בין היתר מפקד בכיר בחיל משמרות המהפכה של איראן (IRGC), מוחמד רזא זהדי.

בתגובה, איראן פתחה במתקפת תגמול מסיבית נגד ישראל, שכללה ירי של עשרות טילים בליסטיים וטילי שיוט וכן נחילי מל"טים.

ראיסי אמר במהלך השיחה עם פוטין כי פעילות איראן במבצע 'הבטחת אמת' הייתה מאולצת ומוגבלת באופייה, וציין כי טהראן אינה מעוניינת להסלים את המתיחות באזור עוד יותר.

הנשיא האיראני גם הביע את תודתו לפוטין על המאמצים הדיפלומטיים של רוסיה להגן על איראן לאחר תקיפת ישראל על הקונסוליה האיראנית בסוריה.

"לאותן מדינות שאימצו סטנדרטים כפולים מול פשעי המשטר הציוני ומביעות דאגה מהסלמה של המתיחות באזור, אנו מייעצים להן להפסיק לתמוך ברצח העם של הציונים ובפשעים נגד העם הפלסטיני המדוכא כדי לשמור על השלום והיציבות באזור", אמר ראיסי.

נציג רוסיה באו"ם, ואסילי נבנציה, אמר כי תגובתה של איראן הייתה מוצדקת במהלך ישיבת מועצת הביטחון האחרונה של האו"ם, בכך שהיא "לא התרחשה בחלל ריק".

פוטין גינה את המתקפה על הקונסוליה האיראנית, וקבע: "מה שעשתה הרפובליקה האסלאמית של איראן בתגובה לאותו מעשה שקרה כמעשה פלילי ולאור חוסר המעש של מועצת הביטחון היה הדרך הטובה ביותר להעניש את התוקפן וייצגה את הטאקטיות והרציונליות של הפוליטיקאים של איראן".

ראש המדינה הרוסי גם הוסיף כי מוסקבה מאמינה שטהראן "היא אחד מעמודי התווך העיקריים של יציבות וביטחון באזור".

במהלך שיחת הטלפון, שני הנשיאים החליפו דעות על המצב הנוכחי של יחסי איראן-רוסיה, שניהם הביעו את כוונותיהם לקדם שיתוף פעולה דו-צדדי יציב על פני מספר אזורים, כולל יישום של "פרויקטי תשתית מועילים הדדיים".

פוטין סיים את השיחה ובירך את ראיסי ואת כל המוסלמים באיראן עבור עיד אל-פיטר, המציין את סוף חודש הרמדאן.

YOU MIGHT ALSO LIKE