הסוף הטוטאלי לפרטיות ברשת: "ה-NSA רחוק מספר ימים מלהשתלט על האינטרנט"
"ארץ החופשיים"?, מילות ההמנון עלולות להפוך לפארסה במידה והסנאט יחליט להעביר את הצעת החוק 702 שתאפשר לסוכנות לביטחון לאומי סמכויות ריגול ואיסוף מידע חסרות תקדים

הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) רחוקה ימים ספורים מ"השתלטות על האינטרנט" עם הרחבה מאסיבית של סמכויות המעקב שלה, כך על פי סוכן ה-NSA לשעבר אדוארד סנודן.

בפוסט שפורסם ב-16 באפריל ב-X, סנודן הפנה את תשומת הלב לשרשור שפורסם במקור על ידי אליזבת גוייטין - המנהלת הבכירה בתוכנית החירות והביטחון הלאומי שבמרכז ברנן לצדק - בו היא מזהירה מפני הצעת חוק חדשה שיכולה לאפשר לממשלת ארה"ב להביא את יכולות המעקב המוגברות שלה לרמות חדשות.

הצעת החוק המדוברת משנה ומרחיבה חלק מחוק המעקב אחר מודיעין זר (FISA) הידוע כסעיף 702. נכון לעכשיו, ה-NSA יכול לאלץ ספקי אינטרנט כמו גוגל ו-Verizon למסור נתונים רגישים הנוגעים למטרות של ה-NSA. עם זאת, גוייטין טוענת כי באמצעות "שינוי תמים" בהגדרת "ספקי מעקב תקשורת אלקטרונית" ב-702 ממשלת ארה"ב תוכל לחרוג הרבה מעבר להיקף הנוכחי, ולאלץ כמעט כל חברה ופרט המספקים אינטרנט לסייע במעקבי ה-NSA.

"זה סוחף פנימה מגוון עצום של עסקים בארה"ב המספקים wifi ללקוחות שלהם, כגון מספרות, מכבסות, מכוני כושר, חנויות לחומרי בניין, רופאי שיניים".

בנוסף, אלה שייאלצו למסור נתונים לא יוכלו לדון במידע שיסופק בגלל עונשים כבדים המבוססים על צו איסור פרסום ובשל התנאים המפורטים בהצעת החוק, הוסיפה גוייטין.

הצעת החוק זכתה בהתחלה להתנגדות כבדה מרפובליקנים, אך עברה בבית הנבחרים האמריקני ב-13 באפריל עם כמה תיקונים קלים.

עם זאת, לדברי גוייטין, התיקון עשה מעט מאוד כדי לצמצם את היקף זכויות המעקב שניתנו ל-NSA.

לדעתה, התיקון יכול אפילו להביא ספקי שירותים כמנקים, שרברבים, וספקי IT, בעלי גישה למחשבים ניידים ולנתבים בתוך בתיהם של אנשים לאלץ לספק מידע ולשמש כ"מרגלים פונדקאים", טענה גוייטיין.

גם הסנאטור הדמוקרטי רון ווידן תיאר את הצעת החוק כ"מחרידה" ואמר כי יעשה כל שביכולתו כדי למנוע את העברתה בסנאט.

"הצעת החוק הזו מייצגת את אחת ההרחבות הדרמטיות והמפחידות ביותר של סמכות הפיקוח הממשלתית בהיסטוריה".

חברת הקונגרס הרפובליקנית אנה פאולינה לונה, שהצביעה נגד הצעת החוק בבית הנבחרים, אמרה שסעיף 702 הוא "הרחבה חסרת אחריות" של סמכויות ה-NSA.

לונה הוסיפה כי אם סוכנויות ממשלתיות רוצות גישה לנתונים, יש לאלץ אותן להגיש בקשה לצו.

הצעת החוק תעלה להצבעה ב-19 באפריל בסנאט האמריקני.

YOU MIGHT ALSO LIKE