גם ניו יורק: יום חסר תקדים של חסימות כבישים בכל רחבי ארצות הברית
במבצע מתוכנן שכלל לפחות ארבעה ערים גדולות ברחבי ארצות הברית ניסו פלסטינים לשבש את החיים התקינים של מיליוני אמריקאים – רק שבניו יורק ראש העיר אדמס לא איפשר לזה לקרות

מאות מפגינים אנטי-ישראלים זרעו הרס בדאונטאון מנהטן ביום שני, הסתערו על גשר ברוקלין ועצרו את התנועה בצד הנוסע למנהטן, בעוד שוטרים בציוד לפיזור הפגנות ומהומות נלחמו כדי להכיל את התסיסה.

הצועדים - כולל כמה ששרפו דגלים אמריקאים, על פי פרסומים ברשתות החברתיות - התכנסו בסביבות השעה 15:45, שיבשו תנועת מכוניות והניעו שוטרי ניו יורק להסתער על האזור ולהתחיל לכבול עשרות מהם באזיקים.

"חבורה של אנשים כבר נעצרה", אמר מפגין על הגשר ל'ניו יורק פוסט', "הם התחילו לעצור פה אנשים", הוסיף ביחס למדיניות היד הקשה של הNYPD, המנוגדת לזאת של ערים אחרות המאפשרות לכאוס להשתולל.

השוטרים נערכו ונקטו בגישה של אפס סובלנות להפגנה המסיבית, וחסמו את הגשר כדי להרחיק את המפגינים מבניין העירייה.

תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות הראו את ההמון האדיר פולש לכבישים במהלך העצרת המשבשת - רק האחרונה בתפוח הגדול מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל והמתקפה הנגדית שלאחר מכן של מדינת היהודים ברצועת עזה.

לפי משטרת ניו יורק, כוחות הגיבו לראשונה להפגנה מתוכננת בוול סטריט בסביבות השעה 14:15 שנערכה על ידי קבוצת המחאה האנטישמית Within Our Lifetime לפני שהצועדים החלו לנוע לעבר הגשר.

למרות שרק מעצר אחד דווח רשמית עד שעות אחר הצהריים המאוחרות, לפחות 25 אנשים נאזקו בזירה - כשצועדים רבים אחרים רצו לרכבת התחתית כאשר הבחינו בשוטרים באים לכיוונם.

בינתיים, מפגינים פרו-פלסטינים חסמו גם כבישי כניסות ויציאות בנמל התעופה הבינלאומי סיאטל-טקומה.

וגם בנמל התעופה הבינלאומי של שיקגו.

מוקדם יותר הבוקר גם דיווחנו על החסימה המסיבית של גשר הזהב בסן פרנסיסקו.

הפעולות הללו נראות כמתואמות על ידי ארגון גג הפועל בלא הפרעה ברחבי ארצות הברית כדי לשבש את שגרת החיים של האמריקאים.

כרגע אין מידע לגבי האם שירותי הביטחון האמריקאים מנטרים ועוקבים אחר הפעילויות של אותם ארגונים.

במקביל, הפעם נראה שחלק מהמפגינים נקטו בקו אגרסיבי יותר וניסו לחסום את הכביש באמצעות מכוניות פרטיות שלהם.

כתוצאה מכך המשטרה מלווה במשאיות גרר הגיעה למוקד החסימה והסירה את כלי הרכב החוסמים מהכביש.

בשונה ממקומות אחרים בארצות הברית ראש העירייה אריק אדמס נוקט קו נוקשה כנגד הפרעות אלו.

הפגנות פרו-פלסטיניות סוערות הרעידו את העיר בחודשים האחרונים, כאשר מפגינים שיבשו את חגיגות החגים במרכז העיר והתכנסו להפריע לציוני דרך אזרחיים ודתיים הנחגגים בתפוח הגדול.

YOU MIGHT ALSO LIKE