הטבעת מתהדקת: הפשיטות בקליפורניה ממשיכות - קבלנים ללא רישיון נעצרו במבצע סמוי רחב היקף במספר מוקדים
בלשים סמויים מטעם מועצת הרישוי בתחום הבנייה במדינה לא הסתפקו הפעם רק בלכידת קבלנים שסיפקו שירותים ללא רישיונות אלא אף השעו פעילות באתרי בנייה בהם לא הוצגו הוכחות להחזקת ביטוח למקרה של פציעת עובד

מועצת הרישוי בתחום הבנייה בקליפורניה (CSLB) שילבה לאחרונה כוחות ביחד עם כוחות המשטרה במחוז קרן שבצפון המדינה ועם משרד התובע המחוזי על מנת ללכוד קבלנים שפעלו שלא כחוק.

במבצע סמוי שנערך בעיר בייקרספילד במהלך סוף החודש שעבר, בוצעו לפחות 12 מעצרים של קבלנים אשר סיפקו שירותים ללא רישיון לעסוק בכך.

כתוצאה מכך, הם זומנו לשימוע משפטי בעניינים וצפויים להיגזר עליהם קנסות של עד 15 אלף דולר ואף תקופת מאסר, זאת מאחר שעבודה בתחום הבנייה ללא רישיונות עבודה בקליפורניה מהווה עבירה פלילית בדרגה בינונית.

תיעוד אחד המעצרים בעיר בייקרספילד

על פי הודעת ה-CSLB, במסגרת פעילות הסוכנים הסמויים, הם הזמינו את הקבלנים החשודים למספר בתים בהם התחזו הבלשים לבעלי הבית. החשודים נתפסו בזמן שהגישו הצעות מחיר בטווחים של 600 עד 6,500 דולר עבור עבודות בנייה ושיפוצים בין היתר בצביעת הבית, בניית מדשאה, אינסטלציה, בניית גדר וכן עבודת בטון.

החוק בקליפורניה דורש מכל קבלן שמבצע עבודה שעלותה חוצה את רף 500 דולר להיות בעל רישיון בתחום.

עוד נודע כי המבצע כלל גם 9 פשיטת באתרי בנייה במהלכן הודיעו הפקחים על עצירת העבודה במקום מאחר שלא הוצגו הוכחות להחזקת ביטוח למקרה של פציעת עובד (המכונה Workers' Comp)

עבירה נוספת אותה ביצעו החשודים שנעצרו הינה פרסום השירותים שלהם ללא הצגת רישיון לעסוק בך. החוק בקליפורניה מחייב קבלנים לפרסם את מספר הרישיון על מנת שלקוחות יוכלו לבדוק האם הרישיון אכן בתוקף באתר ה-CSLB.

כמו כן, חלקם אף דרשו לקבל מקדמה גבוהה ממה שהחוק מתיר (בקליפורניה, החוק מאפשר לקבל 10%, או 1,000 דולר - הנמוך מביניהם - כסכום מקסימלי לפני ביצוע העבודות). העוברים על חוק זה צפויים לקבל קנס בגובה 5,000 דולר, ועלולים להישלח לעד שישה חודשים בכלא.

"אנו ממשיכים במאמצנו להגן על בעלי הבתים מהסיכון בהעסקת קבלנים ללא רישיון. כל מי שמחפש קבלן לעבודה קטנה או גדולה, שעלותה גבוהה מ-500 דולר, מחויב להעסיק קבלנים המחזיקים ברישיונות", הסביר דיוויד פוגט, בכיר ב-CSLB, "קבלנים שמחזיקים ברישיונות הנדרשים עברו הכשרה מיוחדת ויש להם מספיק ניסיון על מנת לבצע את העבודה. הם גם עברו בדיקות רקע מקיפות".

מעצרי הקבלנים בעיר יובה בשנה שעברה

כאמור, לא מדובר במבצע הסמוי הראשון מסוגו בתקופה האחרונה ובמהלך סוף השנה שעברה, דווח על מעצרים דומים, רובם בצפון המדינה.

אחד מהם נערך במחוז סטאר כאשר במהלכו הוגשו כתבי אישום וקנסות בשיעור של אלפי דולרים כנגד 11 קבלנים ללא רישיון אשר נתפסו במהלך מבצע סמוי שנערך אז.

על פי ה-CSLB, תכלית המבצע הייתה להגן על הלקוחות וזכויות העובדים והוא התקיים במהלך יומיים מלאים בחודש שעבר בעיר יובה. גם אז נמסר כי הקבלנים החשודים הוזמנו לתוך בית מאולתר שהיווה מלכודת עבורם ושהו בו חוקרים סמויים שהתחזו לבעלי נכסים במטרה לקבל מהם הצעות מחיר על פרויקטים מסויימים.

המבצע הסמוי בעיר קלוביס שבמחוז פרזנו

חודשיים לאחר נעצרו עשרות קבלנים נוספים בעיר קלוביס שבמחוז פרזנו. על פי ההודעה שפרסמו אז הרשויות, המבצע חשף לא רק היות החשודים חסרי רישיון אלא אף איתר אחד מהם שכנגדו עמדו שישה צווי מעצר על מגוון עבירות, חלקו קשורות לבנייה. כתוצאה מכך גם רכבו הוחרם ל-30 יום.

מבצע המעצרים בדרום קליפורניה צפונית ללוס אנג'לס

אך לא רק צפון קליפורניה הייתה במוקד. מבצע מעצרים דומה התרחש חצי שנה קודם לכן, במהלכו שוב נשלחו בלשים סמויים שיתחזו לבעלי נכס, הפעם במחוז טולייר - מצפון ללוס אנג'לס. במשך יומיים הם התמקמו בבית והזמינו לביתם קבלנים שלפי החשד פעלו בניגוד לחוק.

גם אז הקבלנים סיפקו הצעות עבודות במחירים גבוהים בהרבה מתקרת 500 דולר המותרת על פי החוק במדינה, מ-790 דולר לריצוף מחדש ועד 5,600 דולר בעבור עבודות גינון שונות.

אי לכך, לא פחות מ-12 קבלנים נעצרו ועמדו לדין בגין עבירות שונות. 7 קבלנים נוספים עמדו לדין בגין כך שלא החזיקו בביטוח לעובדים.

YOU MIGHT ALSO LIKE