עוד חדשות רעות: בואינג מפגרת אחרי איירבוס בייצור מטוסים
בואינג מוצאת עצמה לא רק תחת חקירות בטיחות פדרליות אלא עתה גם בפיגור אחר מתחרתה הראשית מאירופה איירבוס אשר עקפה אותה בכמות מסירות המטוסים העולמית הרבעון

נתוני משלוחי המטוסים המסחריים של בואינג דשדשו בשלושת החודשים הראשונים של השנה, לפי דיווחי החברה שפורסמו השבוע.

יצרנית המטוסים האמריקאית סיפקה רק 83 מטוסים ברבעון השלישי, ירידה מ-130 בתקופה המקבילה אשתקד.

בינתיים, מתחרתה העיקרית שלה, איירבוס האירופאית, חוותה עלייה במסירות הרבעון הראשון, לאחר שסיפקה 142 מטוסים, מה שסימן עלייה מאשתקד אז סיפקה כ-127 מטוסים. בואינג כידוע שקועה בשורה של סקנדלים הכוללים בעיות בטיחות מתחילת השנה, לאחר פיצוץ פאנל שהתרחש באוויר במטוס אלסקה איירליינס 737 MAX 9 בינואר ועוד מספר תקריות קרקע ואוויר שדווח עליהן בהרחבה.

הדברים הובילו להאטה בייצור עבור החברה האמריקאית, אשר מוגבלת כעת לייצור 38 מטוסים בחודש עד שיהיה ברור כי נהלי האיכות והבטיחות מוקפדים כראוי, ובהתאם להנחיות מינהל התעופה הפדרלית בארה"ב.

אך בואינג האטה את הייצור אפילו מתחת לגבול זה, כאשר סמנכ"ל הכספים של החברה, בריאן ווסט, הצהיר שברגע שהחברה תעשה את זה "נכון" היא תגביר את הייצור, בציפייה לשיפור הנתונים במחצית השנייה של השנה.

לפני 2019, בואינג הייתה המובילה במשלוחי המטוסים משתי החברות, אך הדבר השתנה בעקבות שתי התרסקויות של ה-737 MAX 8 ב-2018 ו-2019, והפסקת הייצור הזמנית של הדגם בעקבותיהם.

כפי שמראה אנה פלק מאתר Statista בתרשים הבא, שתי החברות ראו צניחה במשלוחים בשנת 2020 עם פרוץ מגיפת הקורונה.

בואינג ואיירבוס הן שתי המתחרות הגדולות בעולם בכל הנוגע לייצור מטוסים מסחריים.

בעוד יצרניות אחרות קיימות, הן מייצרות מספר נמוך בהרבה של מטוסים מאשר כל אחת משתי הענקיות הללו.

בדיווח של רשת CNN מסבירה אליסון מורו שמכיוון שהטייסים מאומנים במערכות הפעלה של בואינג או איירבוס, קשה לחברות תעופה להחליף מטוסים.

למול מעט חברות שיש להן יכולת לייצר מטוסים גדולים, הן לאיירבוס והן לבואינג יש כמות רבה ביותר של הזמנות ממתינות (8,598 בסוף 2023 לאיירבוס; ו-5,591 בסוף מרץ לבואינג).

YOU MIGHT ALSO LIKE