מקליפורניה לפלורידה ועד ניו יורק: כוננות גבוהה בקהילות היהודיות ברחבי ארה"ב
כוחות הביטחון המקומיים והפדרליים בלוס אנג'לס, ניו יורק, מיאמי ועוד, הגבירו את הנוכחות שלהם באזורים רגישים כמו בתי כנסת ומוסדות לימוד יהודים אחרים – אך הדגישו: אין איומים ספציפיים

עינייה של ארצות הברית נשואות למזרח התיכון אחרי שאיראן פתחה במתקפה היסטורית על ישראל, ושיגרה יותר מ-300 טילים בליסטים, כטב"מים וטילי שיוט.

אבל גם בתוך ארה"ב הכוננות עולה לרמה גבוהה ביותר עם חשש להפרות סדר ופגיעה בקהילות היהודיות והישראליות הרבות הפזורות ברחבי המדינה.

בעוד שקליפורניה היא אחת המדינות הפופולריות בקרב ישראלים, מושל המדינה גווין ניוסום הדגיש כי הגולדן סטייט "עומדת לצד ישראל נגד ההתקפות חסרות התקדים הללו מאיראן".

ברוקלין, ארכיון (צילום: AP)

מחלקת השריף של לוס אנג'לס פרסמה הודעה לפיה היא "עוקבת מקרוב אחר הקונפליקט בין ישראל לאיראן ועובדת עם שותפים פדרליים ומקומיים כדי להבטיח את בטיחות הקהילות שלנו במחוז לוס אנג'לס".

"כאמצעי זהירות, אנו מגבירים את הנוכחות והבדיקות באזורים רגישים ואתרים דתיים, ושומרים על קשר עם מנהיגי הקהילות שלנו כדי להבטיח להם שמחלקת השריף של לוס אנג'לס נוקטת צעדים פרואקטיביים", נמסר מהמחלקה, שהוסיפה: "בשלב זה, אין איומים ספציפיים במחוז".

משטרת אל.איי פרסמה הצהרה דומה, והבטיחה כי "אנו מחויבים להגן על בתי התפילה והאזורים הרגישים בגל הקהילות המקומיות".

גם בניו יורק, ביתה של האוכלוסייה היהודית הגדולה בעולם מחוץ לגבולותיה של ישראל, העלו כוננות.

מושלת המדינה קתי הוצ'ול וראש עיריית התפוח הגדול, אריק אדמס, הדגישו כי אין התרעות ספציפיות באזור – אבל בכל זאת, לאור המצב, רשויות האכיפה מתגברות כוחות.

גורם במערכת הביטחון המקומית אמר כי גורמי אכיפת החוק יתמקדו על מטרות פוטנציאליות הקשורות לקהילה היהודית, הפלסטינית והפרסית בניו יורק.

ריצ'רד פרנקל, לשעבר סוכן מיוחד ב-FBI, אמר: "כרגע המחלקה לביטחון המולדת לא מעלה את רמת האיום עבור ארצות הברית, אבל כשמשהו קורה מעבר לים, ה-FBI ו-NYPD הולכים לעשות כל שביכולתם כדי לוודא שאין איומים על ניו יורק".

גם המחלקה ללוחמה בטרור של ניו יורק פרסמה הודעה שהיא "עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות הקשורות למתקפה על ישראל. אנו נגייס את הקצינים שלנו כדי להגביר את הנוכחות במוסדות הרלוונטיים מתוך שפע של זהירות".

בפלורידה גם כן יש אוכלוסייה יהודית וישראלית גדולה, כך שבאופן טבעי כוחות הביטחון המקומיים מגבירים כוננות.

משטרת מיאמי ביץ' הדגישה גם כן שאין איומים ממוקדים כרגע, "אך אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר האירועים במזרח התיכון. כצעד יזום, הגברנו את הכוחות ברחבי העיר, כולל בבתי תפילה ומוסדות לימוד".

YOU MIGHT ALSO LIKE