"עשורים של בגידה והונאה": בכיר בממשל האמריקאי ריגל למען ממשל קומוניסטי
ויקטור מנואל רוצ'ה בנה קריירה בממשל האמריקאי וכיהן במספר תפקידים בכירים, כולל שגריר ארה"ב בבולויביה. אבל לאורך כל השנים הללו, הוא אסף מידע מסווג והעביר למדינת אויב

שגריר ארצות הברית בבוליביה לשעבר, נידון ביום שישי האחרון ל-15 שנות מאסר לאחר שהודה כי ריגל במשך ארבעה עשורים אחר ממשלת ארה"ב למען קובה.

ויקטור מנואל רוצ'ה הודה באשמה בשני סעיפים, כולל כסוכן של ממשלה זרה, ונידון על ידי השופטת המחוזית במיאמי בת' בלום ל-15 שנות מאסר וקנס של 500,000 דולר – שזהו העונש המקסימלי בחוק.

בדצמבר האחרון הוגש כתב אישום נגד רוצ'ה בן ה-73, בתיק שהתובע הכללי מריק גרלנד תיאר כ"אחת החדירות בעלות ההיקף הגדולות ביותר וארוכות הטווח אל ממשלת ארצות הברית על ידי סוכן זר".

"הטיעון וגזר הדין של היום מביאים לסיומם של יותר מארבעה עשורים של בגידה והונאה מצד הנאשם", אמר ביום שישי עוזר התובע הכללי, מתיו ג'יי. אולסן.

" רוצ'ה הודה כי פעל כסוכן של ממשלת קובה, כאשר במקביל מילא תפקידי אמון רבים עבור ממשלת ארה"ב – שזו היא בגידה מדהימה בעם האמריקאי, עם הידיעה שכל שבועה שהוא נשבע לארה"ב הייתה שקר", הוסיף.

רוצ'ה שימש כשגריר ארה"ב בבוליביה בין השנים 2000 ל-2002, כיהן במספר תפקידים בכירים במספר שגרירויות אחרות, ואף בבית הלבן במהלך ממשל קלינטון.

אחרי שעזב את מחלקת המדינה, רוצ'ה שימש כיועץ לפיקוד דרום של ארה"ב בין השנים 2006 ל-2012, עמדת פיקוד צבאית של משרד ההגנה שתחום אחריותו כולל את קובה.

משרד המשפטים האמריקאי ציין כי תפקידיו הבכירים השונים סיפקו לו גישה למדיע מסווג ונתן לו את "היכולת להשפיע על מדיניות החוץ של ארה"ב".

רוצ'ה, יליד קולומביה, הודה כי עד למעצרו הוא לקח חלק בשירות הביון של קובה, לשם גויס עוד בשנת 1973.

במהלך שירותו למען הממשל האמריקאי, הוא הציג את עצמו כמתנגד נחרצות למשטר הקומוניסטי של קובה. מעצרו הגיע לאחר סדרה של פגישות עם סוכני FBI סמויים שהתחזו לפקידי מודיעין קובנים, ובפניהם הודה רוצ'ה ב"עשורים" של ריגול מטעם קובה, כינה את ארה"ב "האויב" ושיבח את פידל קסטרו.

למרות הכל, משרד המשפטים לא האשים את רוצ'ה בריגול – פשע שגובה העונש היה חמור יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE