"עניין של ביטחון כלכלי ולאומי": סנאטור בכיר קורא לביידן לאסור מכירת רכבים סיניים בארה"ב
מכתב נוקב ומנומק של הסנאטור הדמוקרטי שרוד בראון מאוהיו מפרט את הסכנות האפשריות שבפתיחת שוק הרכבים האמריקאי לתחרות מסין - "ההשלכות עלולות להיות הרות-אסון"

הסנאטור האמריקני שרוד בראון דחק בנשיא ביידן לאסור מכירת כלי רכב חשמליים מתוצרת סין כדי להגן על עובדי הרכב באוהיו ולטפל בסיכונים הכלכליים והביטחוניים הלאומיים שמהוות יצרניות הרכב הסיניות. במכתב לנשיא ביידן הדגיש בראון כי חברות אלה, בגיבוי ממשלת סין, מאיימות על תעשיית הרכב האמריקאית וטען כי אין די במכסים כדי להתמודד עם האתגר.

"רכבים חשמליים סיניים הם איום קיומי על תעשיית הרכב האמריקאית. אוהיו יודעת היטב כיצד סין מסבסדת את החברות שלה באופן בלתי חוקי, מוציאה את העובדים שלנו ממקומות עבודה ומערערת תעשיות שלמות, מפלדה ועד לייצור סולארי. איננו יכולים לאפשר לסין להביא את הרמאות בתמיכת הממשלה לתעשיית הרכב האמריקאית", כתב.

"ארה"ב חייבת לאסור עכשיו רכבים חשמליים סיניים, ולעצור מבול של מכוניות מסובסדות על ידי ממשלת סין שמאיימות על משרות הרכב באוהיו ועל הביטחון הלאומי והכלכלי שלנו", הוסיף בראון שהביע דאגה שסובסידיות ממשלתיות ליצרניות רכב סיניות ימנעו מחברות ועובדים אמריקאיים להתחרות בצורה הוגנת, מה שעלול להרוס את United Autoworkers ואת יכולת העובדים לקבל שכר גבוה והטבות.

הוא גם ציין את הסיכונים הביטחוניים הלאומיים של הימצאות כלי רכב סיניים באמריקה עקב גישת נתונים שתהיה בידי ממשלת סין.

במכתב לנשיא ביידן כתב בראון:

"רכבים חשמליים סיניים (EVS) מאיימים על הביטחון הכלכלי והלאומי שלנו, ועל כל תעשיית הרכב האמריקאית. כניסה לארה"ב תפגע בייצור האמריקאי, בעובדים אמריקאים, בצרכנים אמריקאים, ובביטחון האמריקאי".

"רכבים סיניים, מסובסדים על ידי ממשלת סין, עלולים להרוס את יצרניות הרכב המקומיות שלנו, לפגוע בעובדים ולתת גישה לנתונים אישיים רגישים".

"כרגע אין רכבים סיניים למכירה בארה"ב, ועלינו לשמור על זה. אני מפציר בך לנקוט בפעולה נועזת ואגרסיבית ולאסור לצמיתות רכבים המיוצרים על ידי חברות סיניות או כל חברות בת שהיא מקימה כדי להסתיר את מוצאם".

בראון מוסיף וכותב: "רמת הסבסוד וההבדל במחיר בין רכב חשמלי המיוצר על ידי ישות סינית, לאלה המיוצרים בארה"ב תוך שימוש בעבודת איגודי עובדים מציבה אתגר קיצוני למגרש המשחקים השווה".

"נכון לעכשיו, מכוניות שנבנו בסין כפופות למכס של 25 אחוזים הנוסף על מכס היבוא הרגיל של 2.5 אחוזים שחל בדרך כלל על כלי רכב מיובאים".

"אך יצרנית הרכב הסינית BYD, כיום היצרנית הגדולה בעולם של מכוניות חשמליות, מוכרת מכונית האצ'בק חשמלית תמורת פחות מ-10,000 דולר".

"כמו כן יצרניות הרכב הסיניות מוצאות דרכים חדשות לרמות דרך הקמת מפעלים במקסיקו".

המכתב מוסיף: "התרת רכבים סיניים על הכבישים שלנו עלולה להוות סיכון לביטחון הלאומי שלנו. הטכנולוגיה כוללת אפליקציות, חיישנים ומצלמות".

"לסין לא צריכה להיות גישה לנתונים שהטכנולוגיות הללו יכולות לאסוף - בין אם זה מידע על דפוסי תנועה, תשתיות קריטיות או חייהם של אמריקאים".

"סין לא מתירה כלי רכב חשמליים מתוצרת אמריקאית ליד בניינים רשמיים שלה. לאפשר לרכבים שלה חופש לנסוע ברחבי ארה"ב יהיה טיפשי ומסוכן ביותר", טוען בראון.

"תחום הרכב עובר שינויים מהירים ודרמטיים. ככל שהשינויים מונעי השוק והטכנולוגיה מתעוררים, הכרחי שחברות אמריקאיות יתחדשו ויובילו את טכנולוגיות העתיד".

"על ארה"ב לאסור בהקדם האפשרי רכבים חשמליים מתוצרת סין. זה עניין של ביטחון כלכלי ולאומי", סיכם.

YOU MIGHT ALSO LIKE