אביב הגיע – אלרגיה באה: חמישה טיפים לעבור את העונה בשלום
ההתעטשויות, הגירודים והדמעות הם מתישים – במיוחד כאשר העונה מתחילה מוקדם יותר ומסתיימת מאוחר יותר. כך שאם אתם סובלים מאלרגיות עונתיות, תציצו בהמלצות של ד"ר פאריק

שמתם לב שאנשים מסביבכם מתעטשים הרבה לאחרונה? ואולי זה בעצם אתם – שכמו בכל שנה סובלים מאלרגיות באביב.

אתם ממש, אבל ממש לא לבד – על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, כ-25 אחוזים מהמבוגרים וכמעט 19% מהילדים סובלים מאלרגיות עונתיות. יש מגוון רחב של סימפטומים, מהתעטשות ואף סתום, ועד עיניים מגרדות או מתחילות לדמוע כאשר הטמפרטורות עולות והפרחים פורחים.

החדשות הפחות טובות הן, שהאביב מגיע מוקדם יותר, "ולא רק שהעונה ארוכה יותר, אלא שהצמחים מייצרים יותר אבקה. וזו מגמה שאנו רואים באופן קבוע", אמר ד"ר פורבי פאריק, מומחה לאלרגיות.

(צילום: Shutterstock)

והוא צודק, על פי הנתונים, בין השנים 2001 ל-2010, כמויות האבק הנישאות באוויר עלו ב-46 אחוזים.

אבל יש מספר דרכים להקטין את המטרד בעונת המעבר, ולפניכם חמישה טיפים:

  1. קחו את תרופות האלרגיה שלכם מוקדם יותר, ובאופן עקבי

ולמעשה, פשוט תהיו מודעים לעצמכם – ואם יש לכם נטיה לאלרגיות, הדבר הנכון ביותר הוא להתחיל לטפל בהן מוקדם יותר מאשר לחכות שהמצב יצא משליטה, כפי שהסביר ד"ר פאריק.

  1. סגרו את החלונות שלכם

ריח האביב הוא חמים, נעים וצח – אבל יכול להיות מאוד רע לאלרגיות שלכם. פאריק הדגיש: "אל תישנו עם חלונות פתוחים בעונת האבקנים".

  1. מסכה

לרובנו די נמאס מלעטות מסכה, אבל האמת שהיא יכולה לעזור לכם מאוד על ידי סינון חלקיקי האבקנים הקטנים. או לכל הפחות, כפי שהציע הד"ר, תשקלו לעטות מסכה בזמן שאתם מנקים את הבית – וזו תהיה צרה אחת פחות.

  1. התאימו את שגרת האימונים לעונה

בשעות הבוקר המוקדמות יש יותר אבק ואבקנים, ולכן מומחים ממליצים להימנע מפעילויות גופניות בין השעות 5:00 בבוקר עד ל-10:00 בבוקר.

אחר כך אתם כבר כנראה בעבודה, אז פשוט שמרו את הריצה או הרכיבה על אופניים לשעות אחר הצהריים המאוחרות.

  1. איך שחזרתם הביתה – תחליפו בגדים

האבקנים יכולים להידבק עליכם – על השיער, הבגדים ועל הנעליים. לכן אם יצאת מחוץ לבית שלכם, כשתחזרו תחליפו לפיג'מה האהובה, ובכך תמזערו את החשיפה שלכם לחלקיקים הקטנים שגורמים לכם להרגיש רע. מקלחת גם כן תעזור.

YOU MIGHT ALSO LIKE