אל תדאגי ניו יורק! יש צורך ברעידת אדמה בעוצמה של 6.5 ומעלה כדי לסכן את גורדי השחקים
חדשות טובות לתושבי התפוח הגדול שחוו היום טלטלה משמעותית עם רעידת אדמה שהכתה במערב ניו ג'רזי והורגשה גם ברחבי העיר גדולה - "המבנים נכון לעתה בטוחים ויוכלו להתמודד עם העומסים"

תושבי ניו יורק יכולים לנשום לרווחה לאחר שרעידת אדמה מפתיעה בעוצמה של 4.8 פקדה את העיר ביום שישי בבוקר. בעוד שהרעידות מניו ג'רזי אולי זעזעו כמה אנשים, מומחים מבטיחים שקו הרקיע של התפוח הגדול נשאר איתן.

ג'סי ריצ'ינס, מהנדס סיסמי ראשי בחברת ההנדסה MRCE בניו יורק, הבטיח שגורדי השחקים המודרניים של העיר אכן יציבים.

"הבניינים הגבוהים ביותר שלנו כאן מודרניים יחסית ותוכננו לרעידות אדמה גדולות עוד יותר מרעידת האדמה הזו", אמר ריצ'ינס.

"אולי אתה מרגיש את הרעד בקומות הגבוהות יותר כשהבניינים מתנדנדים, אבל הבניינים האלה מתוכננים להישאר יציבים מרמה כזו של רעידת אדמה".

"כאן בעיר ניו יורק, המבנים הפגיעים ביותר שלנו הם אלה המבוססים על תשתיות ישנות יותר, קירות תמיכה, ומבני בנייה לא מחוזקים שנבנו לפני שהיו שיקולים סיסמיים", אמר.

"בהתחשב באוכלוסייה שלנו ובחשיבות הכלכלית של ניו יורק, זה קריטי שנמשיך לשדרג את המבנים האלה כדי שנוכל להישאר עמידים בפני הסכנות הנדירות של רעידות אדמה".

ריצ'ינס הצביע על תקדים היסטורי, וציטט רעידות אדמה ב-1737 וב-1884: "עוצמה של 5.5 ליד העיר צפויה לגרום לכמה נזקים למבנים העתיקים ביותר ולמבנים ליד קו החוף וסביר להניח שגם תמוטט מספר רב של ארובות", אמר.

"אחרת, רעידת אדמה סמוכה בסביבות 6.0 עד 6.5 תהיה בערך מתאימה לרמת התכנון של מבנים מודרניים, רעידת אדמה בעוצמה כזו עשויה לגרום לנזקים נרחבים ברחבי העיר ניו יורק".

גם המהנדס רוברט פייק הדהד את תחושותיו של ריצ'ינס, והדגיש את החשיבות של חוקי בנייה מודרניים.

"חוקי הבנייה הלאומיים מספקים בקרות על עומסים של רעידת אדמה בכל מקום", אמר פייק.

"רק רמת הסיכון הצפויה משתנה ממקום למקום".

"בניו יורק, רעידות אדמה מתרחשות בתדירות נמוכה יותר - וצריכים להסתכל על פרקי זמן ארוכים יותר כדי לקבל נתונים משמעותיים", הוסיף.

נראה אם כך שתושבי הכרך הגדול באמריקה יכולים לישון בשקט לבינתיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE