ביקורת על עיריית ניו-יורק: "שיגרו אזהרה לסמארטפון 25 אחרי שהחלה רעידת האדמה"
אם רציתם דוגמה לפגמי הניהול שהפכו לסימן ההיכר של ממשל אדמס בניו יורק, התראות החירום שנשלחו באיחור (וחלקן ממשיכות להישלח ברגעים האלה) מספרות בעצם את כל שצריך לדעת

פקידי עיריית ניו יורק הוכו על ידי מבקרים ותושבי העיר כאחד במהלך יום שישי לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 4.8 הרעידה את התפוח הגדול - אך לקח כמעט 25 דקות עד שהתראת חירום התקבלה.

רעידת האדמה התרחשה ליד לבנון, ניו ג'רזי, בסביבות השעה 10:23 בבוקר והורגשה מיידית ברחבי אזור שלושת המדינות, על פי המכון הגיאולוגי האמריקאי.

אבל העיר ניו יורק לא הוציאה התראת חירום.

לאחר מכן, העיר הוציאה WE Alert, לטלפונים בשעה 11:02, וליתר המדינה ב-11:05 בבוקר - כמה תושבים דיווחו שהם עדיין מקבלים התראות על רעידת אדמה בשעות אחר הצהריים...

כן, באמת.

זאכרי איסקול, ראש המשרד לניהול חירום בעיר, אמר לכתבים במסיבת עיתונאים כי ממשל אדמס צריך לאשר את הרעידה לפני שיזהיר את התושבים.

"אנחנו גם צריכים לוודא שאנחנו מוציאים את ההדרכה המתאימה. 20 דקות הן מאוד מאוד מהירות עבור התראה פומבית", אמר איסקול.

בהודעת העירייה נאמר כי רעידת האדמה התרחשה באזור העיר ניו יורק ולתושבים הומלץ "להישאר בבית ולהתקשר למוקד 911 אם נפצעו".

ראש העיר אדמס ספג ביקורת על ההתראה שלא נשלחה בזמן לאחר רעידת האדמה.

התראה שנייה ציינה כי "ייתכן שיורגשו רעידות משנה" אך "תושבי ניו יורק יכולים להמשיך בפעילותן הרגילה".

משרד ניהול החירום של המדינה מסר באימייל ל'ניו יורק פוסט' כי "מטרת ההתראה הייתה להתריע מפני רעידות משנה".

"רעידות משנה יכולות להימשך שבוע. לא שלחנו אותה כדי להתריע על קיומה של רעידת האדמה, מכיוון שמידע על כך כבר דווח בהרחבה ושותף במדיה החברתית".

אך הביקורת הציבורית נמשכת: "ניו יורק שולחת התראת חירום על רעידת אדמה כ-30 דקות לאחר תחילתה, זה שיא השפל של ממשל אדמס", כתב ויש בורה ב-X.

משתמש X אחר הרהר גם הוא: "קבלת התראת חירום על רעידת אדמה 30 דקות שלמות לאחר שקרתה היא הדוגמה הטובה ביותר לממשל בניו יורק".

קלרנס פאטון מברוקלין כתב באירוניה: "תראי מיס מערכת ההתרעה לשעת חירום, אם זו הייתה רעידת אדמה קשה, כולנו היינו מתים ו/או קבורים במשך 40 דקות עד שבאת לשלוח את זה".

ניו יורקר העונה לשם פיל קלצ'דו אמר כי אמו בברזיל אפילו התקשרה אליו לפני שנשלחה התראת החירום, ובן מקס, מנהל התוכנית של 'המרכז לחוק בניו יורק' אמר שהוא לא יכול "להפסיק לצחוק על כמה זמן אחרי רעידת האדמה התראת החירום הגיעה".

ניו יורקר אחד הרחיק לכת והשווה את הודעת החירום המתעכבת ל"הורדת עצמך מהכפתור האילם בסוף זום כדי לומר תודה".

YOU MIGHT ALSO LIKE