התחילו ללכת: ניו יורק מאשרת אגרה של 15 דולר על מכוניות שנכנסות למנהטן
בצעד תקדימי המעורר זעם ציבורי מופגן ברחבי התפוח הגדול החליטה מועצת העיר להפוך את הנסיעה במנהטן לפריבילגיה לבעלי אמצעים בלבד - זאת בתוספת לאגרות הגשרים העומדות וקיימות ולמחירי החנייה המופקעים

ניו יורק, המנוהלת (פחות או יותר) על ידי הדמוקרטים, עומדת להפוך לעיר הראשונה בארה"ב שמטילה על נהגים אגרות גודש לאחר שפקידי התחבורה הציבורית בעיר אישרו ביום רביעי את אגרת ה-15 דולרים עבור רוב הנהגים הפונים עם רכבם אל החלק העמוס ביותר של מנהטן במידטאון ובדאונטאון במהלך שעות היום.

סוכנויות הידיעות AP מדווחת כי חברי מועצת המנהלים של 'רשות התחבורה של המטרופולין' (ה-MTA) אישרו את הטלת דמי הגודש, שצפויים להיכנס לתוקף בחודש יוני.

הדירקטוריון ביצע שינויים קלים בלבד בתוכנית המקורית שהוצגה לציבור לפני כחודשים תוך דחייה של כל הבקשות לחריגות אשר הגישו עשרות קבוצות מחאה מטעמם של אלפי נוסעים ונהגים מתוסכלים.

חברי המועצה אישרו את אגרת 15 הדולרים שתוטל על רוב רכבי הנוסעים הנכנסים דרומית לרחוב 60 (מדרום לסנטרל פארק), בשעות היום.

האגרה תהיה גבוהה יותר עבור כלי רכב גדולים יותר, ונמוכה יותר עבור כניסה בשעות הלילה המאוחרות לעיר, וכן עבור אופנועים.

תוכניות דומות כבר יושמו בלונדון, שטוקהולם, מילאנו וסינגפור, בהן נהגים פרטיים נענשים באופן שגרתי על כניסתם לחלקים העמוסים והפופולריים ביותר של הערים הללו.

ההתנגדות לתכנית בלונדון לדוגמה הובלה על ידי מקומיים הזועמים על הכספים שעליהם לשלם בעודם מתעסקים בענייניהם היום יומיים בעיר בה הם מתגוררים.

כידוע, כדי להיכנס למנהטן, נוסעים ממדינות ומרובעים אחרים כבר משלמים כ-15 דולרים באגרת גשרים ומנהרות - ודמי הגודש יבואו כתוספת על זה!

עלויות החניה היומיות כבר נעות בין 25 ל-50 דולר באזורי העומס - אז תעשו את החשבון בעצמכם.

אם התוכנית תצלח את האתגרים המשפטיים, ניו יורק תהפוך לעיר האמריקאית הראשונה ליישם תוכנית תמחור על בסיס גודש ופיצול העיר לחלקים לפי עומסים.

בשנת 2017, פקידים בווירג'יניה הטמיעו מערכת אגרה דומה שנועדה להפחחת עומס בשעות השיא של הכביש המהיר מספר 66 שליד וושינגטון הבירה.

YOU MIGHT ALSO LIKE