"כשלים בטיחותיים קשים": ה-FAA שוקל "צעדים דרסטיים" נגד ענקית התעופה הטסה מארה"ב לישראל
לאחר שורת תקריות אוויריות וקרקעיות חמורות שבנס לא הסתיימו באסון נראה כי ענקית התעופה האמריקאית המפעילה מספר טיסות שבועיות לישראל מכמה יעדים בצפון אמריקה צפויה להיתקל בסנקציות חדשות מטעם גוף התעופה הפדרלי

לאחר שבועות על גבי שבועות של תקריות מכניות יומיות שגרמו לרבים לשאול אם תעשיית הייצור וחברות התעופה של ארה"ב עדיין מסוגלות להבטיח סביבת עבודה בטוחה, ביום שבת דיווח 'בלומברג' כי רשויות התעופה בארה"ב שוקלות צעדים דרסטיים נגד חברת 'יונייטד איירליינס', לרבות מניעת הוספת נתיבי תעופה חדשים, בעקבות שורה של אירועי בטיחות חריגים שאירעו במסגרת החברה.

בלומברג ציטט "אנשים בעלי ידע", באומרו כי מינהל התעופה הפדרלי (ה-FAA) דן בימים האחרונים בפעולות זמניות שהוא עשוי לנקוט מול חברת התעופה, זאת בעקבות התפטרותו של מנכ"ל בואינג, דיוויד קלהון, לאחר השטף הבלתי פוסק של "תקלות" הקשורות לבואינג.

בכל מקרה, אם נחזור ליונייטד, בנוסף להגבלות הנתיבים, ייתכן שהחברה תיאסר להטיס לקוחות במטוסים שנמסרו לאחרונה; ואכן המקורות מסרו שה-FAA כבר משעה את יכולתה של יונייטד לאשר ולקדם טייסים חדשים מלהטיס דגמי מטוסים שונים. 

הצמצום המוצע למעשה יעצור את הצמיחה לתקופה בלתי מוגדרת באחת מחברות התעופה הגדולות בארה"ב, וידגיש את הבהלה הקיימת להחזרת האמון בבטיחות התעופה המסחרית באמריקה בעקבות התקרית בינואר, שבה התפוצץ פאנל באוויר ליד דלת של מטוס חברת 'אלסקה איירליינס' בעודו בשיא הגובה.

מבלי להתייחס ישירות לדיווח, ה-FAA מסר לבלומברג כי הם כבר מתכננים להגביר את הפיקוח על 'יונייטד' בשבועות הקרובים כדי לבדוק תהליכים, מדריכים, ומתקנים.

סשה ג'ונסון, סגן הנשיא לבטיחות תאגידית בחברה, מסר בהודעה כי הרגולטורים והחברה מסכימים שיש "להבטיח שאנו עושים כל שביכולתנו לקדם ולהניע בטיחות".

ג'ונסון אמר גם שה-FAA תכנן "להשהות מגוון פעילויות לתקופה מסוימת", מבלי לציין אלו.

מנכ"ל יונייטד, סקוט קירבי, הבטיח השבוע ללקוחות החברה לבדוק את התקריות ואת נהלי הדרכת העובדים מחדש.

אולי מה שקירבי צריך להבטיח ללקוחות הוא להפסיק לדחוף את מכסות ה-DEI המטורפים, ההרסניים, אשר עלולים להיות קטלניים, שנחשפו בראיון שערך תוך התייחסות ליוזמות הגיוון של החברה שלו, שהגבילו עובדים לבנים תוך שימת דגש על יותר נשים ומיעוטים בכוח עבודה.

YOU MIGHT ALSO LIKE