"נזק של מיליארדים": שרשראות האספקה בארה"ב שובשו בעקבות קריסת גשר בולטימור
התנועה הימית העוברת דרך נמל בולטימור הקריטי לכלכלה האמריקאית שותקה במידה מאז התאונה וגרמה לנזק של מיליארדי דולרים

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור ניתקה את נתיבי האוקיינוס אל הנמל הראשי של העיר וגרמה לשיבושים חמורים לתחבורה וללוגיסטיקה המקומית ולהשפעות שליליות על שרשראות האספקה העולמיות.

הגשר בעל ארבעת הנתיבים קרס ביום שלישי לאחר שנפגע על ידי אוניית המכולות 'דאלי' הרשומה בסינגפור, והמופעלת על ידי ענקית הספנות הדנית 'מארסק'.

כתוצאה מהתאונה, חלק גדול מהגשר שבאורך 1.6 מייל (2.6 ק"מ) קרס לתוך נהר הפטפסקו, כאשר כלי רכב מרובים נפלו מגובה של כמעט 55 מטרים למים.

הגשר נבנה בשנות ה-70, והוא משמש כמעבר היחיד המחבר את נמל סחר החוץ התשיעי בגודלו של ארה"ב לאוקיינוס. אגב, נמל בולטימור הוא הטרמינל הימי העמוס ביותר במדינה ליצוא כלי רכב.

לדברי מושל מרילנד ווס מור, אף נמל אחר באמריקה לא עובד עם יותר כלי רכב מאשר זה של בולטימור, עם עד כ-850,000 מכוניות ומשאיות קלות שנכנסות ויוצאות מהטרמינלים שלו מדי שנה. החלקים המשמשים בהרכבת הרכבים עוברים גם כן דרך הנמל ויוצאים מעבר לגשר.

המרכז העיקרי של הספנות בחוף המזרחי מטפל גם בכמויות משמעותיות של פחם. במהלך הרבעון השני של 2023, מתקני הנמל רשמו את קיבולת יצוא הפחם השנייה בגובהה, כך עולה מנתונים שהתפרסמו ב-S&P Global. על פי הדיווחים עשר ספינות עדיין תקועות בתוך הנמל ולא מסוגלות לצאת מכיוון שהגשר שהתמוטט התפרש על פני הדרך היחידה שלהן להיכנס ולצאת מהנמל. עוד כ-30 ספינות מטען קטנות וכלי שיט אחרים לכודים גם הם בנמל כאשר כמעט 40 ספינות שנעט לכיוון בולטימור נצרכו להסטה.

בהתייחסו לטרגדיה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שהגשר חיוני לכלכלה, תוך ציון דאגות לגבי המשך התנועה והעבודות הקשורים לנמל.

הוא ציין כי הנמל תומך ב-15,000 מקומות עבודה וכי למעלה מ-30,000 כלי רכב השתמשו בגשר שקרס מדי יום.

גורמים רשמיים סגרו את הנמל לתנועת ספינות בעקבות התקרית.

YOU MIGHT ALSO LIKE