שפעת העופות ממשיכה להתפשט בקרב בעלי חיים בארה"ב – הפעם אצל פרות חולבות בטקסס
גורמי בריאות איתרו את הנגיף בחלב פרות בטקסס, קנזס וניו מקסיקו, אם כי הדגישו כי "בשלב זה" אין סכנה לבני אדם. זאת כשבוע אחרי שעיזים במינסוטה אובחנו כחולות

חלב מפרות המיוצר בטקסס, קנזס ובניו מקסיקו נמצא חיובי לשפעת העופות – זאת כשבע בלבד לאחר שעיזים במינסוטה אוחבנו כחולות באותה שפעת.

גורמים רשמיים מהוועדה לבריאות בעלי חיים של טקסס, אישרו את הימצאותו של נגיף השפעת H5N1 מסוג A, הידוע במשך עשרות שנים כגורם להתפרצויות שפעת בקרב ציפורים, ומדי פעם אותר בקרב בני אדם. הנגיף משפיע על פרות חולבות מבוגרות, וגורם לירידה בהנקה ותיאבון נמוך.

הידיעה המטרידה מגיעה לכשבוע לאחר שגורמים רשמיים במינסוטה הודיעו כי עיזים בחווה שבה הייתה התפרצות השפעת בקרב עופות, אובחנו גם כן כחולות בנגיף – כאשר זו הפעם הראשונה בארה"ב שהשפעת נמצאת בקרב בהמות.

עם זאת, משרד החקלאות האמריקאי הדגיש כי אספקת החלב המסחרית נותרה בטוחה והסיכון לבני אדם הוא נמוך.

(צילום: AP)

המשרד ציין כי המחלבות מחויבות לספק חלב רק מבעלי חיים בריאים, ואילו המוצר מחיות חולות מושמד מיד. זאת נוסף לעובדה שהפסטור הורג וירוסים וחיידקים אחרים, ואותו תהליך הוא מחייב עבור חלב שנמכר באופן מסחרי.

"בשלב זה, אין חשש לגבי בטיחות אספקת החלב המסחרית או לגבי סכנה לבריאות הצרכן", נכתב בהצהרה שפורסמה על ידי משרד החקלאות. נוסף על כך, הממשל הפדרלי מסר כי הבדיקות שבוצעו בקרב הבהמות לא גילו שינויים כלשהם בנגיף שהעלו חשש להתפשטות קלה יותר בקרב בני אדם.

על פי נציב המשרד בטקסס, סיד מילר, לפני כשלושה שבועות רפתנים החלו לעלות חששות לגבי בריאות הבקר במה שכונה כ"מחלה מסתורית" כאשר ייצור החלב ירד באופן דרסטי, הפרות היו ישנוניות ולא אכלו הרבה. "לא ראינו דבר כזה בעבר", אמר.

הוועדה לבריאות בעלי החיים של המדינה פתחה מיד בחקירה שכללה בדיקות לשפעת העופות, והנגיף נמצא חיובי בקרב הפרות – שככל הנראה נדבקו מציפורי בר נגועות.

על פי מומחים, בעלי חיים מתאוששים בעצמם תוך שבעה עד עשרה ימים – והטיפול של הרשויות הוא שונה מהאופן של שפעת העופות בעופות, שמחייב הרג להקות כדי להיפטר מהנגיף. מאז 2022, הנגיף השפיע על כ-82 מיליון עופות בר ומסחר בארה"ב.

בינתיים, גורמים רשמיים כינו את המצב מתפתח במהירות. מנהל המזון והתרופות והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן מעורבים, יחד עם גורמים רשמיים מקומיים בשלוש המדינות. גם איווה הודיעה שהיא עוקבת אחר המצב.

YOU MIGHT ALSO LIKE