גורמים אנטי-ישראלים ניסו לבטל הופעה של ישי ריבו בסמוך לקמפוס הרווארד בבוסטון
מופע שהכנסותיו קודש לשיקום חיי התושבים, הניצולים, והמשפחות של קורבנות ה-7 באוקטובר נערך בבוסטון, לא בלי ניסיונות לבטלו דווקא מעובדי אולם הקונצרטים בו נערך האירוע

הופעתו של הזמר הישראלי ישי ריבו בקרבת הקמפוס של הרווארד עוררה מחאה אנטי-ישראלית עזה מקרב עובדי אולם הקונצרטים שאירח את האירוע.

המופע, שיזמו בחב"ד-הרווארד נועד "להרים את רוחם של סטודנטים ישראלים ויהודים הסובלים משנאת יהודים בקמפוסי הקולג'", לפי פוסט אינסטגרם שפרסם את האירוע שנועד גם לסייע בגיוס כספים עבור ישראל.

עובדים מ"הסינקלייר - מקום למוזיקה חיה" בכיכר הרווארד ששימשו כמארחי האירוע, החרימו את המופע והפגינו מחוץ לבניין.

 עובד אחד אמר:

 "אף אחד מאיתנו לא רצה שזה יקרה. זה פשוט חבל שזה לא משנה להם. עכשיו צריך להכתים את הסינקלייר שהוא חלק מזה, וזה מבאס, כי זה לא היה בידיים שלנו".

כדי לקיים את המופע כמתוכנן למרות החרם, על פי הדיווחים הובאו לעזרה עובדים מבחוץ, כאשר הרב של חב"ד, הירשי זרחי אמר:

 "אנחנו מאוד אסירי תודה. . . להנהלת סינקלייר על העבודה איתנו כדי לחפש פתרונות חלופיים, כדי לאפשר את המשך האירוע".

בחב"ד-הארוורד עוד כתבו בתגובה למחאה כי:

"יש שנאת יהודים וקולות אנטי-ישראלים המכוונים נגד חב"ד-הרווארד והאמן הישראלי, ישי ריבו. ישי הוא אדם המגלם אהבה ושלום עמוקים... אהבה, שלום ומוזיקה ינצחו. אף על פי שאין לדבר על הכנסות מהמופע בשלב זה, אם יהיו, זה ילך לחלוטין לריפוי ובנייה מחדש של ישראל, שמתאוששת מאויב המבקש להשמידה ושבו היא נלחמת".

בחב"ד אמרו גם כי כל הכרטיסים לצמד ההופעות נמכרו, למרות שמפגינים "פלטו שקרים וקנוניות נגד העם היהודי וישראל".

"חב"ד-הרווארד הצליחה ליצור ערב מחשמל של אחדות, סולידריות ואהבה עם האמן הישראלי, ישי ריבו".

"מטרת החוויה המוזיקלית והתרבותית הזו הייתה לרומם את רוחם של סטודנטים ישראלים ויהודים בקמפוס שהיו נתונים לשנאה ולהסתה רבה במהלך החודשים האחרונים. מהשמחה והתודות שקיבלנו מהקהילה שלנו, היה ברור שאהבה, סולידריות ומוזיקה מנצחים".

"כל ההכנסות מהקונצרט אכן יועברו לריפוי ולבנייה מחדש של ישראל, לרבות לחטופים ולבני משפחותיהם, לקורבנות האונס, ולשיקום של בתים, בתי חולים וגני ילדים שנפגעו על ידי מחבלי חמאס", הוסיפו.

זו לא הפעם הראשונה שקהילת הרווארד מסובכת בסקנדל אנטישמי ואנטי ישראלי.

ב-7 במרץ, בית הספר קנדי של האוניברסיטה אירח פרופסור שכינה בעבר את הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר "מאבק אנושי נורמלי לחופש".

ב-20 בפברואר, כמה מבוגרי הרווארד תבעו את בית הספר, בטענה שהאוניברסיטה "נכשלה בצורה נתעבת לטפל, למנוע ולתקן את השכיחות של אנטישמיות, שנאה ואפליה בקמפוס שלה".

וב-12 בפברואר, בית הספר קנדי אירח בכיר באו"ם שאמר באירוע כי "לומר שהמניע לפיגוע הטרור ב-7 באוקטובר היה אנטישמיות זה שגוי ומסוכן... הטענה היא שהמתקפה הזו יצאה לדרך כדרך לשבור את הכיבוש, נגד האפרטהייד".

YOU MIGHT ALSO LIKE