טלטלה דרמטית בעולם התעופה: מנכ"ל בואינג מתפטר על רקע שורת סקנדלים בטיחותיים
המנכ"ל דייב קלהון שמונה לתפקידו לפני כ-5 שנים עתיד לוותר על משרתו על רקע ביקורת הולכת וגוברת מסקטור התעופה, ציבור הנוסעים, ואף הממשל הפדרלי אודות נהלי בטיחות וייצור ירודים במטוסי החברה

לאחר סדרה של תקלות תעופה מתוקשרות, כולל שחרור דלת שנקרעה מדפנת מטוס בואינג 737 Max של אלסקה איירליינס מוקדם יותר השנה ותקריות 737 ו-777 אחרות בשבועות האחרונים, יחד עם הפיקוח ההולך וגובר של גופי רגולציה פדרליים, מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, הודיע כי יתפטר מתפקידו בסוף השנה.

"כפי שכולכם יודעים, התאונה בטיסה 1282 של אלסקה איירליינס הייתה רגע פרשת מים עבור בואינג", כתב קלהון במכתב לעובדיו.

קלהון המשיך: "ההחלטה שלי לפרוש מתפקיד המנכ"ל בסוף השנה הזו היא כזו שהדירקטוריון הוכן אליה מראש, והיא תגרום למספר שינויים ברמת ההנהלה והמנהל".

המנכ"ל גם ציין כי יו"ר הדירקטוריון, לארי קלנר, יפרוש אף הוא מתפקידו במהלך הפגישה השנתית של בואינג שתתקיים בחודש מאי.

הדירקטוריון כבר בחר בסטיב מולנקופף להיות היורש של קלנר כיושב ראש.

בנוסף לשינויי ההנהגה הללו, סטן דיל, נשיא ומנכ"ל 'בואינג מטוסים מסחריים', יפרוש מהחברה, וסטפני פופ תוביל את מגזר המטוסים המסחריים של ענקית המטוסים.

הדברים באים על רקע העובדה כי בשבוע שעבר שוחחו בכירים מחברות התעופה הגדולות בארצות הברית עם מועצת המנהלים של בואינג כדי להביע את תסכולם הגובר הקשור בבעיות בקרת איכות בתהליכי הייצור של החברה שהפכו ליותר ויותר נפוצות.

קלהון הודה בבעיות בקרת האיכות של החברה שלו, והבטיח גם למשקיעים, כמו גם ללקוחות (חברות התעופה) ולציבור הנוסעים כי יבוצעו שינויים בחברה.

על רקע הטלטלה הדרמטית מניית בואינג עלתה בכ-4% בשעות המסחר שלפני השוק בניו יורק.

קלהון קיבל את התפקיד הנחשק בשנת 2019 לאחר שהחליף את דניס מילנבורג ב-2019 שעזב בשל טיפול לקוי בשתי תאונות 737 מקס הקטלניות שאירעו בשלהי העשור הקודם.

YOU MIGHT ALSO LIKE