חומץ תפוחים יסייע לכם לרדת במשקל – אבל יש כמה אזהרות שימוש
רבים רואים בחומץ התפוחים כשיקוי פלא, ובאמת יש לו יתרונות בריאותיים רבים. אבל רופאים וחוקרים מזהירים מפני צריכה לא מודעת של הנוזל שיכול לפגוע בכם

חומץ תפוחים ידוע בסגולות שלו – החל מסיוע בעיכול המזון והאצת המטבוליזם, שריפת שומן ושליטה ברמות הסוכר בדם, ואפילו שמירה על בריאות העור.

סלבריטאיות רבות, כולל קים קרדשיאן, ויקטוריה בקהאם וג'ניפר אניסטון, נשבעות שחומץ הוא אחד הדרכים שלהן להיראות כל כך חטובות. ובעוד שהיתרונות של חומץ התפוחים הוכחו לא פעם – כל כך חשוב להיות מודעים לנזקים האפשריים וכיצד להימנע מהם.

(צילום: Getty Images)

צריכת יתר של חומץ תפוחים יכול לפגוע אנושות בשיניים שלכם על ידי שחיקת האמייל, שכבת ההגנה של השיניים שהיא אחד החומרים החזקים בגופנו, שכן הנוזל כשמו כן הוא – חומצי מאוד. לכן, שתייתו ללא דילול יכולה להיות טעות גדולה.

מומלץ לערבב כף אחת עד שתיים עם מים או כל משקה אחר, או אפילו להוסיף את חומץ התפוחים לרוטב הסלט או ארוחה אחרת.

אל תחששו, דילול החומץ לא ישפיע על אף אחד מהיתרונות הבריאותיים שלו, אך בהחלט יקטין את הסיכון לפגיעה בשיניים.

גם הגרון והעור שלכם יכול להיות בסכנה.

מחקר שפורסם בשנת 2021 הצביע על כך שלמרות שזה בטוח לשתות מדי יום חומץ תפוחים, חשוב להקפיד על כמויות קטנות שכן צריכה יתר על המידה תפגע היא מסוכנת, מבפנים ומבחוץ.

כך למשל, יש המאמינים שמריחת חומץ תפוחים על העור עוזרת לאזן את רמות ה-PH, ורבים משתמשים בנוזל כטיפול נקודתי. אבל חקורים מאוניברסיטת אוקלנד אומרים שפעולה כזאת גורמת לגירוי בעור ולכוויות.

(צילום: Getty Images)

וגם שתיית החומץ בכמות גדולה מדי היא הרסנית. רופאים שבדקו ילדים שבלעו בטעות כמות גדולה הצביעו על כוויות חומצה בגרון שלהם.

צריכה לא מבוקרת יכולה לגרום לבחילות ולהפרעות בעיכול בשל החומציות הגבוהה.

מחקרים הצביעו על כך שחומץ יכול לעזור להפחית את צריכת המזון ובכך למעשה לעזור בירידה במשקל, אבל מי שיגזים עשוי למצוא את עצמו סובל מבעיות קשות בעיכול.

כך למשל, מחקר משנת 2014 הראה כי אנשים ששתו 25 גרם של חומץ תפוחים דיווחו על תיאבון מופחת – אבל רק בגלל שהם חשו בחילה חזקה.

מכל הסיבות הללו, מומלץ להיות מודעים ולשים לב כיצד להשתמש במוצר. אבל יש גם מי שמוכרח ליהמנע ממנו לחלוטין – כמו אנשים עם בעיות בכליות שיכולים לסבול עוד יותר, או כאלה שאלגרים לפתוחים או פקטין.

YOU MIGHT ALSO LIKE