שומן בטני הוא מסוכן מאוד - לכן תתרחקו מהמאכלים האלה
ישנם כמה מזונות שכדאי מאוד לא לצרוך, שכן הם הופכים לשומן קרביים שנאגר בגופנו ומקיף את הקיבה, הכבד והמעיים – ויוצר בעיות רפואיות חמורות

אם אתם רוצים להיפטר מהשומן הבטני – שלרוב הוא עיקש במיוחד – מומלץ להימנע לחלוטין מארבעה מוצרים: מאפים, בשר מעובד, מזונות מטוגנים בשמן עמוק ומשקאות ממותקים.

יותר ממחצית מתושבי ארצות הברית, 53% ליתר דיוק, סובלים מהשמנה בטנית – כלומר שומן שמאוחסן עמוק בבטן, המכונה שומן קרביים.

הוא עלול להזיק יותר מכל סוגי השומן האחרים, שכן הוא מקיף את הקיבה, הכבד והמעיים ומייצר חומרים רעילים אשר מגבירים את לחץ הדם וגורמים לדלקת.

לכן, ישנם מזונות ספציפיים שמאוד מומלץ להימנע מלהכניסם לגוף. זאת נוסף להמלצה של מומחים רבים, לפיה יש לבצע אימון גופני במשך 30 דקות לפחות ברוב ימות השבוע, לישון בין חמש לשמונה שעות בלילה, לא לעשן ולדאוג לתזונה מאוזנת.

ד"ר מרנל פנדיט, דנה בשבוע שעבר על המזונות מהם מומלץ להתרחק. כך למשל המשקאות הממותקים, אשר "מקדמים אחסון שומן סביב הבטן... והם למעשה מהווים צריכת סוכר גבוהה הקשורה לעלייה בשומן הקרביים, המובילה להפרעות מטבוליות".

מחקר משנת 2020 שבוצע באוניברסיטת מינסוטה, מצא ששתייה מרובה של משקאות ממותקים גורמים למאגרי שומן גדולים יותר סביב האיברים הפנימיים. "כשאנחנו צורכים יותר מדי סוכר, העודף הופך לשומן – ונאגר בגופנו. רקמת השומן הזו ממוקמת מסביב הלב והבטן, משחררת כימיקלים לגוף שעלולים להזיק לבריאות", אמר מחבר המחקר.

כמו כן, פחמימות מזוקקות, כולל לחם לבן, אורז לבן, פסטה רגילה, קרקרים, פיצה, מאפים וחטיפים מעובדים כמו תפוצ'יפס, הם מהסוג הגרוע ביותר.

מדובר במזונות "עשירים בפחמימות, מה שלא רק מעלה את רמת הסוכר בדם, אלא גם נאגרים בקלות", אמרה הדיאטנית ליסה יאנג. "לפחמימות מזוקקות יש השפעה שלילית על הבריאות מכיוון שהן עברו עיבוד שהסיר מהן את הסיבים והחומרים המזינים האחרים".

גם מזון מטוגן, שעשיר בקלויות בשל השמן הרב, הופך לסוכר ונאגר כשומן גרביים. וכך גם בשרים מעובדים - כמו נקניקיות, בייקון, חזיר וסלמי, נמצאים ברשימה.

במקום זאת, מומלץ לאכול דגנים מלאים כמו אורז חום, שיבולת שועל, לחם כהה, בורגול, כוסמת, קוסקוס ועוד.

YOU MIGHT ALSO LIKE