מתקפת היועצים: שורת בכירים לשעבר בממשל אובמה משמיעה אזעקה - "גילו של ביידן מדאיג"
החששות של הדמוקרטים לקראת נובמבר הופכים אמיתיים מרגע לרגע ושורת בכירים לשעבר בממשל ביידן כבר לא מהססת להגיד את האמת בפומבי לגבי גילו של הנשיא ה-46

עוזרים לשעבר שעבדו ישירות עם הנשיא ביידן בממשל אובמה כינו את החששות סביב גילו של הנשיא כ"נושא אמיתי מאוד" - וחלקם חוששים מהאופן שבו הוא הנשיא הפך ל"שברירי" וכיצד הוא "ממלמל" יתר על המידה.

"אם אתה צופה בג'ו ביידן מדבר, לעתים קרובות הוא נשמע שברירי יותר ממה שהיה אי פעם, אפילו ב-2019 ו-2020", אמר ג'ון פברו, כותב הנאומים הראשי של אובמה בזמן שביידן כיהן כסגן הנשיא, בפרק האחרון של הפודקאסט "Pod Save America".

"הקול נשמע שברירי, והוא מדשדש בגלל דלקת המפרקים שבגבו", אמר פברו שהוסיף כי הנשיא המבוגר ביותר אי פעם גם "ממלמל".

הוא ציין כיצד סקרים מראים כי 80% מהאמריקאים הביעו דאגה מהיותו של הנשיא בן 81 - וכי הלה אמרו שצריך להתמודד עם הדאגה הזאת באופן חזיתי משום שהבוחרים יכולים להבחין בירידה החדה בכושרו.

למרות שהנשיא נתפס בשורה הולכת וגדלה של מעידות מילוליות, הוא יצטרך להופיע מול המצלמה אפילו יותר אם ברצונו להרגיע את הבוחרים הדואגים לגבי גילו - כשהיעדרו מהמצלמות יתפס כדבר חמור עוד יותר, הזהיר פברו.

"כשאירועים עולמיים נראים כאילו הם עוקפים אותו והוא לא בחוץ מספיק, ולא פועל מספיק בכוח, זה מה שגורם לאנשים לדאוג", טען.

מנחה אחר של הפודקאסט, ג'ון לאבט, עוד כותב נאומים לשעבר של אובמה, הסכים וטען כי קמפיין ביידן צריך להוציא את הנשיא לפומבי כדי להפגין את יכולותיו המנטליות והפיזיות - גם אם הם מודאגים שהנשיא יעשה עוד 'פאשלות'.

"אני בטוח שיציאה משמעה יותר טעויות... יותר תקלות, אבל אם אתה לא רואה את ביידן בחוץ, אז הטיעון שהוא לא צריך להתמודד הופך לנכון", אמר.

בינתיים, היועץ הבכיר של אובמה לשעבר, דן פייפר, הביע את חששותיו בראיון נפרד: "זו בעיה אמיתית מאוד", אמר.

"אם ביידן לא יכול להרגיע את מצביעיו מ-2020, אז אני לא חושב שהוא יכול לנצח בבחירות - אז במובנים מסוימים, זה הנושא העיקרי בקמפיין שלו".

פייפר הוסיף כי התייחסות לגילו של ביידן צריכה להיות "העדיפות האסטרטגית הראשונה" בקמפיין הבחירות מחדש.

"יש פלח של בוחרים שהחליטו - נכון לעכשיו. ואני חושב שאפשר לשנות את דעתם - כאלה שהחליטו שג'ו ביידן מבוגר מדי לתפקיד ואינו יכול לעשות את זה, אז הם לא הולכים להקשיב לכל דבר שיאמר".

אסטרטג מסע הבחירות של אובמה לשעבר, דיוויד אקסלרוד, הציע גם הוא לקמפיין של ביידן להישען על אישיותו של הנשיא, וציין כיצד בשנת 1979 אמר הסנאטור דאז לברית המועצות בזעם "אל תשחקו ב$#".

הוא רמז לדיווחים על מקורות אנונימיים בבית הלבן שדיברו על התנהגותו הזועמת של ביידן מאחורי הקלעים.

הוא הציע לביידן לאמץ את מזגו ולהתעמת ישירות עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עם "ביטויים קצרים בסגנון ביידן" שעלולים להפוך לוויראלים באינטרנט.

"הייתי מעודד את ביידן להיות ביידן", אמר אקסלרוד ב-CNN.

YOU MIGHT ALSO LIKE