ברברה סטרייסנד קיבלה פרס מפעל חיים – ונאמה נגד האנטישמיות
הכוכבת האגדית הזכירה את היהודים שבנו את תעשיית הקולנוע – אך שינו את שמם כדי לטשטש את הדת שלהם בגלל שנאת יהודים. "אני חולמת על עולם שבו דעות קדומות כאלה הן נחלת העבר"

השחקנית, הזמרת, במאית הקולנוע והמפיקה ברברה סטרייסנד, זכתה בפרס מפעל חיים של גילדת שחקני המסך, SAG.

סטרייסנד בת ה-81 קיבלה את הפרס המכובד ביותר מידי ג'ניפר אניסטון ובראדלי קופר, זאת בשל שהיא שחקנית שמטפחת את "האידיאלים הטובים ביותר של מקצוע המשחק".

על הבמה, היא סיפרה על עצמה כנערה מברוקלין שחלמה להיות שחקנית. "לא אהבתי את המציאות, רציתי להיות בסרטים למרות שידעתי שאני לא נראית כמו שאר הנשים על המסך".

(צילום: Getty Images)

זה היה פרס ה-SAG הראשון של סטרייסנד, לה יש שני פרסי אוסקר (שאת הראשון מביניהם קיבלה בשנת 1969), עשרה פרסי גראמי, חמישה פרסי אמי ועוד.

כידוע, סטרייסנד היא יהודייה גאה – ובצל האנטישמיות המכוערת ברחבי העולם, היא עלתה לבימת ה-SAG ולא שכחה לדבר על השנאה המזעזעת נגד יהודים, שמזכירה לה ימים חשוכים מאוד.

"אני לא יכולה שלא לחשוב על העבר, על האנשים שבנו את התעשייה הזאת. למרבה האירוניה, אותם אנשים נמלטו מהצרות של עצמם. גברים כמו שמואל געלבפיש ששינה את שמו לסמואל גולדווין, לזר מאיר ששינה את שמו ללואי ברט מאייר, וארבעת האחים וונסקולזר – שהפכו לאחים וורנר".

"כולם נמלטו מהדעות הקדומות שעמדו בפניהם במזרח אירופה, פשוט רק בגלל הדת שלהם. וגם הם היו חולמים, כמו כולנו כאן הלילה. ועכשיו אני חולמת על עולם שבו דעות קדומות כאלה הן נחלת העבר".

סטרייסנד המשיכה: "זה כל כך עצוב מה שקורה היום. כלומר, אנשים צריכים לחיות יחד למרות שהם מדתות שונות או מה שזה לא יהיה. אנשים הם אנשים, וכולנו רוצים את אותו הדבר: כולנו רוצים אהבה בליבנו. כולנו רוצים משפחה, כולנו רוצים להרגיש בטוחים".

היא המשיכה: "אני מקווה לטוב כי זה קורע לב. הילדים, האמהות, לא משנה מאיזו דת הם. אתם יודעים למה אני מתכוונת? זה מעבר לדת. זה טירוף שאנחנו לא לומדים איך לחיות ביחד בשלום".

YOU MIGHT ALSO LIKE