תפיסת הסמים הגדולה בתולדות ארצות-הברית בוצעה בגבול המקסיקני
6.5 טונות של מתאמפטינים נתפסו במכה אחת על ידי סוכני ה-CBP בגבול הדרומי בעוד הסחר הבלתי חוקי בנרקוטיקה ממשיך להשתולל בחסות הקרטלים המקסיקנים

מחלקת המכס והגנת הגבולות של ארה"ב (CBP) מסרה ביום חמישי כי תפסה 6.5 טונות של מתאמפטמין בנמל הכניסה Eagle Pass הידוע לשמצה שבטקסס.

זוהי התפיסה הגדולה ביותר שנעשתה אי פעם בפעולת אכיפה אחת - ושווי המתאמפטמין שנתפס עמד על יותר מ-117 מיליון דולרים, כך לפי הודעה לעיתונות של הסוכנות.

התפיסה בוצעה בגשר הבינלאומי קמינו ריאל ב-18 בפברואר, כאשר קצין CBP הפנה נגרר-טרקטור לבדיקה משנית.

מה-CBP נמסר כי השוטרים ערכו "בדיקת מערכת פיקוח כלבית ולא פולשנית" על הכלי ומצאו כמעט 13,101 פאונד של מתאמפטמין לכאורה.

מארק דוסון, הסוכן המיוחד האחראי אמר כי תפיסת "כמות שוברת שיא" של סמים זו מנעה "מספר בלתי ידוע של מקרי מוות".

"במשך זמן רב מדי, ארגוני סחר בסמים גרפו מיליארדי דולרים על חשבון הקהילות שלנו שנותרו הרוסות מהתמכרות, מוות וייאוש כתוצאה מהחומרים הרעילים הללו", אמר.

"תפיסת המתאמפטמין הענקית הזו, הגדולה ביותר אי פעם על ידי קציני CBP בנמל כניסה, ממחישה באופן ייחודי את איום הסמים החמור שעומד בפני השוטרים שלנו על בסיס יומיומי ואת היעילות שלהם בניצול כלי האכיפה הטכנולוגיים, המומחיות, והניסיון שלנו", הוסיף דונלד קוסר, מנהל תפעול השטח במשרד השדה של ה-CBP.

בינואר, סוכנות הגבולות הקנדית (CBSA) תפסה 406.2 ק"ג (כ-895 פאונד) של מתאמפטמין בנמל הכניסה בוייסבן. שווי המתאמפטמין בתפיסה הזו עמד על למעלה מ-50 מיליון דולרים.

בינתיים במשרדי האו"ם למניעת סמים ופשיעה, פרסמו את דו"ח הסמים העולמי השנתי שקובע כי הסחר במתאמפטמין ממשיך להתרחב מעבר לאזורי הבסיס שלו שם הוא מיוצר בעיקר.

רוב המתאמפטמין שנתפס ברחבי העולם, כ-90% ממנו למעשה - בא במקור ממזרח ודרום מזרח אסיה, וגם מצפון אמריקה.

באזורים אלה הכמות נותרה יציבה וגבוהה, לפי הדו"ח המוסיף כי אפגניסטן, המגדלת 80 אחוז מהפרג בעולם, המשמש לייצור הרואין, חווה נוכחות כמותית משתנה של הסם.

"נשארו שאלות לגבי הקשרים בין ייצור לא חוקי של הרואין ושל מתאמפטמין (באפגניסטן) ולגבי השאלה האם שני השווקים יתפתחו במקביל או שאחד יחליף את השני", הוסיף הדו"ח של הארגון הבינלאומי.

בינתיים כל שנה מתים למעלה מ-100,000 אמריקאים ממנות יתר של סמים מסוג זה כמו גם מסוג פנטניל.

YOU MIGHT ALSO LIKE