"הוציא יותר כסף מאלוהים": מבקבוק יין ב-50,000 דולר לתא המאסר - סיפורו של טייקון הנדל"ן הישראלי שהתרסק
ניר מאיר חייב כעת עשרות מיליוני דולרים לגורמים מרובים, אך טוען כי למעשה יש לו רק 50 דולרים על שמו - אז איך האיש שהחזיק צי מרצדסים וחי חיי פאר של האלפיון העליון הגיע לאישומי הונאה שתופסים כותרות ברחבי ארצות הברית?
לפני שהוחזק בערבות על סך 5 מיליון דולרים במזומן באשמת גניבה, הונאת מס, וזיוף רישומים עסקיים, מפתח הנדל"ן הישראלי מניו יורק, ניר מאיר, היה ידוע כמי שמוציא הון תועפות על יינות משובחים, מכוניות אקזוטיות וטיסות מפוארות. מאיר, בן ה-49, טען כי הוא חף מפשע בבית המשפט הפלילי במנהטן בו עמד בפני שימוע והוסיף כי הוא שבור לאחר שנאלץ להכריז על פשיטת רגל מוקדם יותר החודש.
 
אך עד לא מזמן הייתה תקופה שלטייקון הנדל"ן היו כיסים עמוקים. בשנת 2021, מאיר מכר אחוזה בסאות'המפטון לבעלי 'הניו אינגלנד פטריוטס', רוברט קראפט תמורת 43 מיליון דולרים.
 
מאיר היה ידוע בכך שהוציא על בקבוקי יין 50,000 דולרים, כמו גם בזכות אוסף המכוניות הנרחב שלו, ואפילו בברווזים בבריכה שלו א-לה טוני סופרנו, כך לפי ה'ניו יורק פוסט'.
 
עובד לשעבר במשרדו של מאיר, HFZ Capital, אמר כי "ניר הוציא יותר כסף מאלוהים".
 
 
 
 
שותפו העסקי לשעבר, זיל פלדמן, טען כנגד מאיר כי הבית שמכר לקראפט ב-43 מיליון דולרים היה בכלל שייך לחברה המשותפת שלהם, כך לפי 'הפוסט'.
 
עוד במסמכי בית המשפט נטען כי מאיר הוציא מאות אלפים על מועדוני חשפנות, מטוסים פרטיים, ויאכטות, וגם 1.5 מיליון על מטבעות זהב ומטילים.
 
פלדמן גם טען כי חשבון האשראי החודשי מסוג 'אמריקן אקספרס' של מאיר הסתכם ביותר מ-400,000 דולרים, וכי הוא החזיק 5 ג'יפים של מרצדס, בתוספת פורשה 1996 בשווי 300,000 דולרים.
 
בתביעה משפטית נוספת נגדו שחשפה את אורח חייו המפואר, עורכי דינו של יבואן ומשקיען רכבים, בשם יואב חרל"פ, טענו כי מאיר הוציא 6,000 דולרים בחודש בודד בקברט ה-Gold Rush, מועדון חשפנות במיאמי.
 
מאיר הכחיש כל פעולה פסולה בתיקים כנגדו.
 
הוא גם אמר לשופטת אן תומפסון השבוע בבית המשפט במנהטן כי : "אני בחור בן 49, מעולם לא היו לי תיקים קודמים, מעולם לא נעצרתי בחיי. אני אזרח מצטיין כל חיי".
 
מאיר הוסיף, "אין לי נכסים, וגם אין לי את היכולת להפקיד ערבות כלשהי".
 
התובעים מאשימים אותו ומספר בכירים אחרים בענף הנדל"ן בגניבת מיליונים ממשקיעים, מקבלני משנה, וממדינת ניו יורק בהונאה בהיקף עצום של כ-86 מיליון דולרים, במשך מספר שנים, בזמן שמאיר היה ב-HFZ Capital Group.
 
הישראלי לשעבר דיווח בעבר בבית המשפט על פשיטת רגל וטען כי על אף שיש לו התחייבויות בסך 30 מיליון דולר, ישנם רק כ-50 דולר על שמו.
YOU MIGHT ALSO LIKE