מי זכאי לקבל הקלה? ממשל ביידן מוחל חובות סטודנטים בסך כ-1.2 מיליארד דולרים
הממשל האמריקאי מעניק הקלה משמעותית לבעלי חוב סטודנטים הרשומים לתכנית הממשלתית 'SAVE' שהשיקו בבית הלבן במטרה לעקוף את החלטת בית המשפט העליון האוסרת על ביטול חובות הסטודנטים

ביום רביעי, ממשל ביידן הודיע כי הוא 'מוחל' על יתרת החוב הפדרלי של הלוואות הסטודנטים לכ-153,000 אמריקאים, בהטבה העומדת על סך של כ-1.2 מיליארד דולרים.

בתקופתו כנשיא, ביידן ביטל כמעט 138 מיליארד דולרים בשווי הלוואות סטודנטים לקרוב לכ-3.9 מיליון לווים.

בסך הכל, יש כ-1.77 טריליון דולרים הקיימים בחובות סטודנטים בארה"ב.

ביידן דחף מזה זמן רב למחילה נרחבת על הלוואות אלה.

הנשיא כשל ביישום המחילה הכוללת לאחר שבית המשפט העליון חסם את תוכניתו אשתקד.

התכנית שיזם בזמנו הציעה הקלות כלכליות לכ-40 מיליון אמריקאים.

לאחר החלטת בית המשפט, ביידן פנה לתוכנית Saving on Valuable Education, או SAVE, שהשיק באוגוסט כדי לסייע במחילת הלוואות סטודנטים ולעקוף את הפסיקה.


הביטול הנוכחי מגיע שישה חודשים מוקדם מהמתוכנן המקורי.

כחלק מההודעה, משרד החינוך האמריקאי האחראי על תחום הלוואות הסטודנטים, מסר כי כ-153,000 אנשים הרשומים בתוכנית SAVE, ואשר משלמים תשלומים במשך כ-10 שנים לפחות, ואשר לווים 12,000 דולרים או פחות - זכאים למחילה.

לפי משרד החינוך, על כל 1,000 דולר שהושאלו מהמדינה בסכום של מעל כ-12,000 דולרים, הלווה יכול לקבל מחילה לאחר שנה נוספת של תשלומים.

תקופת ההחזר המקסימלית נעצרת בכ-20 שנה עבור אנשים עם הלוואות לתואר ראשון בלבד, וכ-25 שנים עבור כל מי שיש לו הלוואות לתואר שני.

כיצד יידעו הלווים שחוב הלוואת הסטודנטים שלהם נמחק?

ביום רביעי, ביידן הודיע כי הלווים המושפעים יקבלו אימיילים עם הודעה המודיעה להם ש"כל או חלק" מהלוואות הסטודנטים הפדרליות שלהם נמחלו.

המיילים כבר החלו להישלח.

מתי בעצם יימחל חוב הלוואת הסטודנטים?

על פי פוסט של ביידן ב-X, הסיבוב הראשון של לווים הזכאים יזכו למחיקת חובם ביום רביעי.

"החל מהיום, המחזור הראשון של אנשים שנרשמו לתוכנית החזר הלוואות לסטודנטים SAVE שלנו אשר שילמו את הלוואותיהם במשך 10 שנים ולוו 12,000 דולרים או פחות, חובם יבוטל", נכתב בפוסט.

"זה 150,000 אמריקאים. וזה משמעותי. ואנחנו דוחפים להקל יותר", הוסיף הנשיא.

YOU MIGHT ALSO LIKE