ישראל באולטימטום רמדאן להנהגת חמאס: ערב החדירה למעוז הטרור האחרון ברצועה - "שחררו את החטופים או שרפיח תיפול"
החדירה למעוז הטרור האחרון ברצועה מתעכבת למרות שהתכניות הצבאיות כבר במקומן - בינתיים ההנהגה עושה כמיטב יכולתה להדוף את הלחץ הבינלאומי ההולך וגובר

לאחר שהמשא ומתן להפסקת האש התערער והפך ללא רלוונטי, ישראל מציבה לחמאס אולטימטום חדש, כאשר השר בני גנץ מצהיר כי ירושלים תפתח במתקפה מלאה על העיר רפיח שבדרום עזה אם כל בני הערובה הנותרים לא ישוחררו במהלך הרמדאן. החג המוסלמי שיתחיל ב-10 במרץ השנה, למעשה משמש כתאריך היעד המצוי במחרק של מספר שבועות לכיבוש מעוז הטרור האחרון ברצועה.

"העולם חייב לדעת, ומנהיגי חמאס חייבים לדעת - אם ברמדאן החטופים שלנו לא יהיו בבית, הלחימה תימשך עד לאזור רפיח", אמר גנץ בוועידת הארגונים היהודים האמריקאים שנערכה בירושלים בראשית השבוע.

עד עתה נרשמו רק תקיפות אוויריות ופשיטות קרקע מקומיות וספורדיות על חלקים מסוימים של העיר עמוסת הפליטים; עם זאת, התקיפה המלאה טרם הגיעה.

ביום שני פרסמו 26 מתוך 27 מדינות האיחוד האירופי בקשה ל'השהייה הומניטארית' מיידית ולעצירת מבצע רפיח הממשמש ובא. הונגריה כפי שדיווחנו הייתה המתנגדת היחידה, כאשר גם צ'כיה הביעה הסתייגות.

"לאלו שאומרים שהמחיר גבוה מדי, אני אומר את זה בצורה מאוד ברורה: לחמאס יש ברירה - הם יכולים להיכנע, לשחרר את החטופים, ואזרחי עזה יוכלו לחגוג את החג הקדוש של הרמדאן", הוסיף גנץ.

זו הפעם הראשונה שההנהגה הישראלית מפרסמת ציר זמן ברור לתחילת מתקפת רפיח.

בירושלים, לאחר שבועות של לחץ פוליטי גובר מצד וושינגטון ובעלות ברית אחרות, מבקשים להבטיח למערב כי האזרחים המוכנים לעזוב את רפיח יפונו לפני תחילת המתקפה המלאה.

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, הסביר בתחילת החודש, "אנחנו יודעים שיותר קשה לנו להילחם בסביבה שבה יש למעלה ממיליון בני אדם ועוד 10,000 מחבלי חמאס".

ישראל כידועה התחייבה לאפשר יציאה בטוחה של אזרחים מהעיר הדרומית הגדולה ברצועה. ההערכה היא שכעת העיר מוצפת בלמעלה ממיליון עקורים שעזבו חלקים אחרים של עזה מאז שהמלחמה החלה לאחר טבח ה-7 באוקטובר.

"בראשית המלחמה ביקשנו לבודד את האוכלוסייה. יש לנו את היכולות לעשות את זה. עשינו את זה בעיר עזה. עשינו את זה בחאן יונס. עשינו את זה במחנות המרכזיים [בעזה]". אמר הרמטכ"ל.

נכון לשבוע שעבר, גם ראש הממשלה נתניהו אישר כי ישראל מחויבת לפינוי אזרחים לפני תחילת המתקפה המלאה:

"אנחנו הולכים לעשות את זה תוך מתן מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית כדי שיוכלו לעזוב", אמר נתניהו.

לשאלת המראיין ג'ונתן קארל מרשת ABC, לאן אמורים לנוע 1.4 מיליון פלסטינים, ענה נתניהו: "השטחים שפינינו צפונית לרפיח, יש שם המון אזורים. אבל אנחנו עובדים על תוכנית מפורטת לעשות זאת".

בינתיים עדיין אין עדות ברורה לפינוי מאסיבי של אזרחים מרפיח, ובמציאות נותרה השאלה הגדולה: לאן ילכו? - יתכן ושפלת הים הדרום מערבית של הרצועה תהיה פיתרון הולם.

במקביל גם המצרים הקימו עיר אוהלים מאולתרת בגבול הצפון מזרחי שלהם עם הרצועה לכל תרחיש של הסתערות המונית על הגבול.

כמה מנהיגים בינלאומיים האשימו את ישראל בכך שהיא מפריחה תקוות שווא ורטוריקה כוזבת כדי להרגיע בעלות ברית מערביות, במיוחד את ארה"ב.

באירופה בינתיים ישנו מהלך נוסף הנועד למנוע מנשק נוסף להגיע לישראל על רקע האשמות מגמתיות בהפרת זכויות אדם, גם מכיוון הולנד, שלמרות ממשלתה היחסית פרו-ישראלית, נאלצה על ידי בית משפט לעצור זמנית את העברות חלקי F-35.

YOU MIGHT ALSO LIKE