חמישה עשורים אחרי: פול מקרטני קיבל בחזרה את הגיטרה שנגנבה ממנו
הבס האגדית איתה ניגן מקרטני באלבומים והשירים הגדולים בכל הזמנים – נגנבה בשנת 1972. לפני כשש שנים הוקם פרויקט למציאתה, שנחלה הצלחה מדהימה

גיטרת הבס של פול מקרטני, שהשתמש בה בשנותיה הראשונות של להקת הביטלס האגדית, נמצאה והוחזרה אליו אחרי שנגנבה לפני יותר מחמישה עשורים.

הזמר והיוצר בן ה-81 התאחד עם הגיטרה Höfner 500/1 Violin Bass, שהייתה שייכת לו משנת 1961 עד שנגנבה בשנת 1972.

הגיטרה נמצאה בזכות מבצע חיפוש ממוקד שנפתח בשנת 2018 ונערך על ידי יצרן הגיטרה ובעל ואישה עיתונאים, ונמשך בקמפיין המונים בשם The Lost Bass Project.

"פול אסיר תודה לכל המעורבים", נכתב בהצהרה שפורסמה ביום רביעי האחרון.

הגיטרה שנרכשה על ידי מקרטני בתחילת שנות ה-60 תמורת 37 דולר בסך הכל, שווה עכשיו על פי הערכות כ-12.6 מיליון דולר.

הבס היה הכלי העיקרי עליו ניגן מקרטני כאשר הביטלס התחילו, ואיתה הוקלטו שני האלבומים הראשונים של הלהקה, עם הלהיטים Love Me Do, Twist and Shout ו-She Loves You. "ברגע שקניתי אותה, התאהבתי בה", אמר פעם מקרטני בראיון שערך עם סוכנות הידיעות AP.

במקור, הגיטרה נגנבה בשנת 1969 במהלך ההקלטות לאלבום האייקוני Let It Be. במהלך החקירה, מהנדס הסאונד איאן הורן, שעבד עם הלהקה Wings בה ניגן מקרטני, יצר קשר עם הפרויקט והודה כי הבס נגנבה מהטנדר שלו שחנה בשכונת נוינג היל בלונדון, בשנת 1972.

עם התקדמות החיפושים, אדם פנה לעיתונאים וסיפר להם כי אביו גנב את הגיטרה. לדבריו, אביו לא תכנן לגנוב את כלי הנגינה של מקרטני, וכאשר גילה מה עשה – הוא נכנס לפאניקה. הגנב מכר את הבס לרון גסט, הבעלים של פאב אדמירל בלייק, בתמורה לכמה פאונד ובירות.

כאשר למשפחת גסט נודע על החיפושים – הם יצרו קשר והסכימו להחזיר את גיטרת הבס. "סוף סוף הבס הוחזרה למקום אליו היא שייכת. חשבנו שלעולם לא נראה אותה שוב, אבל הצלחנו!", נמסר מהפרויקט.

YOU MIGHT ALSO LIKE