"הרבה אנשים התעצבנו מהשמלה עם הסרט למען החטופים ואמרו לי שזה יותר מידי פוליטי - לא אכפת לי"
ראיון מיוחד עם הרקדנית וכוכבת הרשת היהודיה אמריקאית, מונטנה טאקר, לאחר ההופעה הבלתי נשכחת על השטיח האדום בגראמי. מי עיצב עבורה את השמלה הכה מדוברת? הביקור בישראל בזמן המלחמה וגם טיפ ממנה, כיצד יכולה ישראל לנצח במלחמה על דעת הקהל ברשתות החברתיות

מונטנה טאקר גדלה בחיק תעשיית הבידור. כבר בגיל 6 ידעו הוריה שהיא נולדה להופיע מול המצלמה. תחילה חששו לאפשר לה להפוך זאת למקצוע, אך כשטקאר לא הראתה סימנים שהיא הולכת לוותר הם תמכו בה לאורך כל הדרך.

טאקר עם השמלה המפורסמת שלבשה בטקסי הגראמי 2024 

כיום היא חיה על קו פלורידה-אל איי, כשאמה ,מישל, הפכה להיות המנהלת האישית שלה שמלווה אותה בכל צעד בקריירה. טאקר, האמריקאית יהודיה, היא מולטי טאלנט: רקדנית, שחקנית, דוגמנית וכוכבת טיק טוק ומדיה חברתית עם למעלה מ-12 מיליון עוקבים בפלטפורמות השונות, שתרגמה את תפקידה כמשפיענית רשת לתמיכה בלתי מסויגת וחד משמעית בישראל. בין הפוסטים הקלילים והמשעשעים שלה בהם היא רוקדת לצלילי כוכבי פופ גדולים כדוגמת בריטני ספירס, אן סינק ומייקל ג׳קסון, היא מעלה פוסטים של תמיכה בישראל, העלאת המודעות לאירועי ה-7 באוקטובר ויוצאת נגד האנטישמיות ברחבי ארצות הברית.
השיא הגיע בערב הגראמי החגיגי בשבוע שעבר במהלכו צעדה על השטיח האדום עם שמלה יפהפיה כשסרט צהוב ענקי עם הכיתוב Bring them home מעוצב במרכזה, ועל צווארה שרשרת מגן דוד. השמלה המיוחדת עם המסר הבולט כיכבה על כותרות כל העיתונים וערוצי החדשות הגדולים בעולם. במהלך הראיון שלנו סיפרה טאקר שהיא לא יכולה הייתה ללכת לאירוע כל כך גדול ומתוקשר ברמה עולמית ולא לזעוק בו את זעקת החטופים. טאקר: ״נולדתי לסבא וסבתא ניצולי שואה, מגיל קטן אני שומעת את הסיפורים על מחנות ההשמדה בגרמניה ועל האנטישמיות באירופה בזמן מלחמת העולם השניה. ליהודים שם לא היה קל ולא היה אף אחד שיגן עליהם. לי יש קול וידעתי שאני צריכה להשתמש בו. חשוב לי לנצל את הפלטפורמה שברשותי לא רק לריקודים ופאן אלא גם כדי לתמוך בישראל״.

כיצד התחיל סיפור האהבה שלך עם ישראל?
״קודם כל אני יהודיה ויש לי חברים ומשפחה ישראלים גם כאן וגם בארץ. ביקרתי בישראל בפעם הראשונה לפני 11 שנים כשעשיתי ״תגלית״ וזו הייתה חוויה מאוד טובה. בדצמבר האחרון חזרתי לישראל כדי לתמוך בעם שלנו שם. הרבה חברים כאן אמרו לי: ׳אל תלכי, מסוכן שם עכשיו, יש מלחמה׳, הם היו מתוחים שאני טסה לארץ אבל לא היה אכפת לי, הרגשתי שאני חייבת לבקר בישראל בתקופה הזו.״

ואיך היה הביקור?
״מאוד עוצמתי. נפגשתי עם שלושה חטופים ששוחררו לאחרונה. נפגשתי עם משפחות החטופים שיקיריהם עדיין בעזה בשבי של החמאס. הלכתי לביקור בקיבוץ כפר עזה, הייתי בתערוכת זכרון מיוחדת שעשו לטבח בפסטיבל נובה ואפילו נפגשתי עם הנשיא הרצוג. זה היה כל כך מרגש, בכיתי המון, לא רציתי לעזוב את ישראל. אני לא יכולה לחכות לחזור שוב לביקור״.

רגע אחד במהלך הביקור שנגע בך במיוחד?
״נפגשתי עם ניצולה מפסטיבל הנובה. קראו לה נועה והיא פשוט ראתה את חבר שלה נרצח מול עיניה במתקפת הטרור. היא נפצעה קשה ועכשיו היא על כיסא גלגלים בתהליכי שיקום. מה שנגע בי מאוד הוא לראות איך הישראלים מתמודדים עם הטראומה, קמים וממשיכים הלאה עם המון אהבה וגאווה. דיברתי עם סבא וסבתא שלי ניצולי השואה על הכוח הזה שיש לעם היהודי. הם אמרו לי שמה שמשותף לכל היהודים בכל העולם זה שלמרות הדברים הקשים שאנחנו עוברים במהלך השנים אנחנו מתמודדים עם הכל וממשיכים הלאה״.

מונטה במהלך הביקור קיבוץ כפר עזה

מדוע זה נראה שישראל הפסידה בקרב על הסושיאל מדיה?
״עוד לפני אוקטובר 7 הייתה הרבה שנאה כלפי היהודים וכלפי מדינת ישראל. הבעיה היא שיש כל כך הרבה מידע מוטעה בפלטפורמות המדיה החברתית ואון ליין.
כשכל כך הרבה אנשים עושים האשטאג היטלר צדק או האשטאג אוסמה בן לאדן או From the river to the sea, אז כל סרטוני הוידאו הופכים ויראלים.
ברובם, מי שעומד מאחוריהם, הם ילדים שנמצאים בחדר שלהם בבית והם לא יודעים בכלל מה הולך, אבל הם יוצרים סרטוני וידאו שמופצים בכל רחבי האינטרנט והציבור הרחב פשוט מאמין להם. הם לא כמוני או כמו ישראלים אחרים. אני הלכתי לאושוויץ, טסתי לפולין, אני יודעת את הסיפור האמיתי ויודעת להתעלם ממידע מוטעה. לרוב האנשים אין את הידע הזה. הם רואים סרטונים ומאמינים להם. לכן אנחנו רואים אנשים מכחישים את השואה למרות שיש מלא הוכחות חיות שהשואה קרתה, אלוהים ישמור, יש עדיין ניצולי שואה שחיים ביננו״.

אז מה הפתרון?
״אנחנו צריכים להמשיך לדבר על מה שקורה, לשתף את האמת בסושיאל מדיה אבל לכוון לקהל שהוא לא יהודי ולא בעדנו כדי לנסות ולשנות את הדעות שלהם. זו ההשפעה האמיתית. אנחנו צריכים לספר את הסיפורים האישיים של אנשים שנרצחו ושסובלים מאנטישמיות, ממש להראות שמות ופרצופים כדי שאנשים יתחברו אליהם. אנחנו צריכים להזמין יותר אורחים משפיענים לישראל כדי הם יוכלו להבין ולראות בעצמם מה הולך במדינה שלנו ולהפיץ את החוויות שלהם בכל רחבי העולם״.

אקט התמיכה שלך בישראל, עם השמלה בגראמי בשבוע שעבר, עשה המון כותרות, איך הכל החל?
״כשקיבלתי את ההזמנה לגראמי התרגשתי כל כך! עבורי להיות מוזמנת לגראמי ולצעוד על השטיח האדום זה חוויה גדולה ומדהימה. עם השמחה הזאת ידעתי שאני צריכה לעשות משהו עבור החטופים, ידעתי שאף אחד אחר לא יעשה את זה. חשבתי לעצמי מה אני לובשת והתקשרתי למעצבת מצויינת שאני מכירה, קוראים לה אורטל והיא ישראלית. המותג שלה הוא MadebyILA, ושאלתי אותה מה אפשר לעשות כדי להציג את נושא החטופים ולהעביר מסר לקהל הענק בגראמי. ישבנו ביחד עם אמנית המייק אפ שלי, גם לה קוראים אורטל, וביחד בנינו את התוכנית. עיצבנו את השמלה עם הסרט הצהוב למען החטופים אבל בענק. הרבה אנשים התעצבנו ואמרו לי שזה יותר מידי פוליטי אבל לא אכפת לי. גם הארווי מייסון, ראש האקדמיה של הגראמי, עלה ונשא דברים, הוא דיבר על החטופים והזכיר את פיגוע הטרור במסיבה בנובה. קיבלתי הרבה תגובות על השטיח האדום אבל בעיקר אני מקווה שפתחתי את הנושא ושבאירועים הבאים עוד אנשים יהיו מעורבים״.

מונטנה טאקר 

את רוקדת שירים של המון אמנים מפורסמים ומתלבשת כמו חלק מהם. איזה אמן אהוב עליך במיוחד?
״אני הכי אוהבת את ביונסה, היא ענקית. הנאום של ג׳יזי בגראמי היה משוגע (הראפר ביקר את חברי האקדמיה על כך שהם מעולם לא העניקו לביונסה את תואר אלבום השנה), אבל אני מבינה למה הוא הגן על אשתו. היא עובדת כל כך קשה וזכתה ביותר פרסי גראמי מכל אמן אחר, איך זה יכול להיות שהיא לא זכתה באלבום השנה? אבל האמת, היא כל כך ענקית שהיא באמת לא צריכה את הפרסים האלו. ״אני גם אוהבת מאוד את מייקל ג׳קסון. הוא השראה לכל מה שאני עושה. הייתה לי הזדמנות לעבוד עם חברת ההפקות שלו וגם עם האנשים שמשחקים בהופעה שלו בברודווי. אחותו ג׳נט ג׳קסון העלתה סרטוני וידאו שלי בעמוד שלה״.

מה החלום שלך?
״החלום שלי הוא לעשות סיבוב הופעות בכל רחבי העולם. להופיע ולפגוש כמה שיותר אנשים כדי להשפיע כמה שיותר על דעת הקהל בכל מה שקורה בישראל.
אני רוצה לעזור לעם היהודי להילחם בכל נושא השנאה והאנטישמיות. אתה יודע, בדיוק הייתי בפרימיירה של הסרט החדש של בוב מארלי ומאוד אהבתי את המסר שלו. הסרט נקרא ״אהבה אחת״ והוא מדבר על שלום ואחווה בין כל בני האדם ברחבי העולם. זה המסר שלי לעולם הזה והוא כל כך רלוונטי בימים של היום.
ולישראלים בארץ וכאן, אני רוצה לומר, הישארו חזקים! אתם האנשים הכי אמיצים שפגשתי בעולם ואני מקווה שנוכל לגרום לציבור גדול יותר לתמוך בצדקת דרכנו.
אני פה לעזור תמיד, הגראמי זה רק ההתחלה״.

YOU MIGHT ALSO LIKE