שותים תה ירוק? כדאי שתדעו איך זה משפיע על מצב הרוח שלכם
הסגולות הבריאותיות של תה ירוק ידועות כבר שנים – בין אם הגנה מפני מחלות לב ושבץ מוחי. אבל מסתבר שלמשקה יש קשר לבריאות הנפש שלנו

מחקרים רבים הוכיחו כבר עד כמה תה ירוק מספק יתרונות איכותיים לגופנו – כמו הפחתת הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי. אבל לפי מחקרים אחרים, הוא גם יכול לסייע לנו להעלות את מצב הרוח.

"מבחינה מדעית, בתה ירוק ישנם חומרים ביו-אקטיביים ששומרים על הנפש ממוקדת – אך שלווה", אמרה מגי מון, מומחית לתזונה לבריאות המוח ומחברת רב המכר The MIND Diet.

(צילום: Shutterstock)

מון הזכירה את תושבי האי אוקינאווה, דרומית ליפן, שם המקומיים נוטים לשתות תה ירוק עם יסמין. בעוד הם ידועים היסטורית באריכות הימים שלהם, האי נקרא בעבר כ'ארץ בני האלמוות'.

לתושבים שם יש שיעור נמוך של סרטן, מחלות לב ודמנציה לעומת האמרקאית, ונשים חיות שם יותר מאשר בכל מקום אחר על פני כדור הארץ.

מון הסבירה שהמרכיבים העיקריים בתה ירוק כוללים קפאין, תיאנין, ארגינין ו-EGCG, שהאחרון הוא המרכיב הפעיל ביותר. השילוב של כל אותם מרכיבים ביו-אקטיביים יכול להוביל לשיפור מתמשך בבריאות הנפש ובמצב הרוח, כמו גם פועל נגד דלקות ומסייע לארכיות ימים.

מחקר משנת 2018 מצא כי אלו שצרכו לפחות 3 כוסות תה ירוק בשבוע, היו בעלי סיכוי נמוך ב-21 אחוזים לדיכאון, זאת בהשוואה לאלה שלא שתו את המשקה.

"מבחינה תרבותית, תה ירוק קשור לעתים קרובות לרגעים שקטים ולרוגע", אמרה מון, והוסיפה כי הכמויות הנמוכות של קפאין בתה ירוק בהשוואה לקפה, יכולות להיות מועילות יותר. אבל היא ציינה כי מי שצורך תה ירוק בכל יום, צריך לעקוב אחר רמות הקפאין כדי לא להסתכן בבעיות שינה.

אבל לבסוף, מון הזכירה: תה ירוק לבדו אינו סם האושר" – כך שיש מרכיבים רבים אחרים שיכולים להשפיע לטובה ולרעה על הבריאות הנפשית שלנו.

YOU MIGHT ALSO LIKE