פגישת חירום בין ארה"ב למקסיקו בעקבות מספרי שיא של מהגרים
הדיון מגיע על רקע שיירה של אלפי מהגרים שעושה את דרכה אל הגבול הדרומי, בעוד שבכל יום חוצים לארה"ב מספרי שיא של כ-10,000 אזרחים זרים

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן והמזכיר לביטחון הפנים אלחנדרו מאיורקס, נפגשו ביום רביעי עם נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופז אוברדור, כדי לדון בדחיפות על גל המהגרים שובר השיאים לאורך הגבול בין המדינות.

השיחה שנמשכה כשלוש שעות, התקיימה על רקע מספרים הגבוהים ביותר בכל הזמנים של מעברים לא חוקיים בגבול, כאשרישנה שיירה ענקית המונה כ-8,000 מהגרים שעושים את דרכם בשעה זו אל הגבול.

אלפי מהגרים עושים את דרכם לגבול ארה"ב-מקסיקו (צילום: AP)

נתוני משמר הגבול האמריקאי הצביעו על שיא של 14,509 מפגשים עם מהגרים ב-18 בדצמבר, והמשך של מעצרים גבוהים לאורך כל החודש.

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר בשבוע שעבר כי הנשיא ג'ו ביידן ומקבילו המקסיקני, שוחחו בטלפון ו"חלקו דאגה משותפת לגבי הזינוק בשבועות האחרונים של זזרימת מהגרים".

"הנשיאים דיברו על מה ניתן לעשות בתוך מקסיקו כדי להאט את הזרם הזה. ויש כמה דברים, כמו מחסומים בקווי רכבת ובכבישים מהירים, וגם נוכחות של צבא ומשטרה בגבול דרומי של מקסיקו", אמר קירבי.

ואכן, בימים האחרונים הרשויות בטקסס ובאריזונה נאלצו להפסיק את תנועת הרכבות המסחריות, כדי להשיג שליטה רחבה יותר על אזורי הגבול.

בתוך כך, נתוני הממשלה מצביעים על כמעט 2.5 מיליון בני אדם שנתפסו כאשר חצו באופן בלתי חוקי את הגבול בין ארה"ב למקסיקו, זאת בשנת הכספים 2023 שהסתיימה ב-30 בספטמבר. על פי הערכות, היו עוד 670,000 אנשים שהצליחו להימלט מידי הרשויות.

המספר כבר גבוה מהשיא של השנה שעברה, אז נעצרו כמעט 2.4 מיליון מהגרים בלתי חוקיים – זאת לאחר שיא שנשבר בשנה שלפני, עם 1.7 מיליון מעצרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE