כומר אמר שישו היה 'יהודי פלסטיני' – ועורר סערה: "תפסיק לצפות באל-ג'זירה"
האב אדוארד בק הזכיר שישו נאלץ לברוח למצרים, והשווה זאת לסבל של הפלסטינים כיום. הטענה ה"שגויה והמביכה" ספגה ביקורת רבה: "תתבייש לך"

הכומר האמריקאי אדוארד בק ישב בפאנל של רשת CNN, ונראה כי החליט לאמץ את הנרטיב החדש והשגוי מיסודו – שישו היה פלסטיני.

בתוכנית ששודרה ביום שני בבוקר, האב בק נשאל על "הכאב והסבל" בכל העולם בזמן תקופת החגים, והתבקש להעביר מסר לכל אלו שמרגישים "חסרי תקווה".

צילום: האב בק, Getty Images

"אני חושב שהמסר של חג המולד הוא שאלוהים כאן, ושאנחנו לא לבד", אמר האב בק, והמשיך: "מה שאני כל כך מופתע הוא שהסיפור של חג המולד הוא על יהודי פלסטיני – וכמה פעמים כבר שמעתם את המילים האלה ביחד? יהודי פלסטיני שנולד בתקופה שבה ארצו נכבשה, נכון?".

הוא הוסיף: "לאמא של ישו אפילו לא מצאו מקום ללדת. הם היו חסרי בית. בסופו של דבר, הם היו צריכים לברוח למצרים כפליטים. כלומר, אתה לא יכול להמציא הקבלות כאלה למצבנו הנוכחי בעולם".

"ולכן, ישוע שנולד מצב הזה, אמר שצריך לאהוב זה את זה. לאהוב את האויבים שלכם. יש תקווה, יש אור בחושך. אני בטוח בכך. אז איכשהו אלוהים נכנס לתוך המצב הזה של סבל ומאבק, וזה מה שכל כך מופלא בחג הזה עבורי".

הטענה המוזרה של הכומר, שנראית הופכת לאיטה לפופולארית, ספגה אש ברשתות החברתיות.

"זה שגוי בצורה מביכה", כתבה קרול מרקוביץ', בעלת טור ב'ניו יורק פוסט'.

חוסיין עבדול-חוסיין, עמית מחקר של הקרן להגנת הדמוקרטיות, הזכיר קטע מהברית החדשה: "במתי 15:24 ישו אומר: 'לא נשלחתי אלא אל הצאן האבוד של בית ישראל', וכשהוא אמר ישראל, הוא התכוון לפלסטין. האב בק חייב להפסיק לצפות באל-ג'זירה, ולהתחיל לקרוא את הברית החדשה".

מנחה הרדיו השמרני אריק אריקסון התעצבן ואמר ש"דחיפה של אג'נדה פוליטית כזאת, תוך שימוש במשיח, מקפת בצורה גרועה את רשת התקשורת".

"כולנו שמענו אותך היום ב-CNN טוען שישו היה יהודי פלסטיני, ומשווה את מצוקתו לפלסטינים שנלאצים 'לברוח למצרים'. תתבייש לך על ההסתה לשנאה שמזכירה עלילות דם", אמר אבי קאנר, מייסד קרן סמוואל.

YOU MIGHT ALSO LIKE