יממה לפני שהחטוף הישראלי-אמריקאי נרצח - מחוקקים דרשו מביידן להפעיל לחץ על קטאר
במכתב שנשלח לנשיא נטען שדוחא לא עושה מספיק כדי לשחרר את בני הערובה, ואם לא תשנה את גישתה - יצטרכו להיות על כך השלכות משמעותיות

מכתב שנשלח לנשיא ג'ו ביידן דורש להגביר את הלחץ על קטאר, כדי שזו תפעל לשחרר את 129 בני הערובה שעדיין מוחזקים בשבי של חמאס.

הפנייה לנשיא אירעה יממה לפני שגדי חגאי בן ה-73, ישראלי בעל אזרחות האמריקאית, נרצח בשבי בעזה – ובכך הפך לחטוף האמריקאי הראשון שנהרג בזמן שהוחזק על ידי הטרוריסטים. אשתו של גדי, ג'ודי וינשטיין בת ה-70, עוד נמצאת ברצועה.

הציפייה מהנשיא היא "למנף עוד יותר את השותפות עם קטאר", ובכך גם להזהיר אותה שהיחסים עם ארה"ב יושפעו "באופן משמעותי" אם המדינה המזרח תיכונית לא תנקוט בצעדים נחרצים יותר להכריח את חמאס לשחרר את החטופים.

"קטאר שומרת על קשרים הדוקים עם חמאס, מארחת את המנהיגים הבכירים, ומספקת לארגון מימון משמעותי – מה שנותן לדוחא גישה והשפעה גדולה על הארגון, כולל ביחס למשא ומתן על בני הערובה", כתבו הסנאטוריות ג'וני ארנסט, רפובליקנית מאיווה וג'קי רוזן הדמוקרטית מנבדה.

"אנו מודאגות שקטאר לא מנצלת במלואה את ההשפעה שיש לה על חמאס", כתבו השתיים. "לכן אנחנו מבקשות שתבהיר בפני קטאר שארה"ב עוקבת מקרוב אחר המשא ומתן המתמשך על בני ערובה, ותעבירו שחוסר היכולת של קטאר לעמוד בהתחייבויות שלה ישפיע באופן משמעותי על היחסים איתנו".

הן הוסיפו כי "הזמן לשחרור החטופים אוזל – וכל אפשרות דיפלומטית חייבת להיות על השולחן כדי להבטיח את שחרורם".

כאמור, המכתב לביידן מגיע אחרי ההודעה על מותו של גדי, שנחטף עם אשתו ג'ודי בזמן שהשניים יצאו לטיול הבוקר הקבוע שלהם מחוץ לקיבוץ ניר עוז.

מצב של ג'ודי לא ידוע. לפני שנחטפה היא הספיקה לשלוח הודעה לאחד מחברי הקיבוץ ואמרה שהיא נורתה בזרוע שלה ונפצעה בפניה, ואמרה שבעלה נורה בראשו.

YOU MIGHT ALSO LIKE