זה לא אמיתי: ‏נשיאת הרווארד מואשמת עתה ב-40 מעשי גניבה ספרותית בתלונה חדשה ‏
חשבנו שמדובר בכמה מאמרים "בסך הכל", ובדוקטורט - עכשיו מחקר חדש חושף עשרות מקרים, מימיה כסטודנטית - ועד היום שבה הפכה "האישה השחורה הראשונה" בהארוורד למדענית-פוליטית על בסיס גניבה וגזל עבודות של אחרים

הנשיאה המתוסבכת של אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, הפכה למושאה של תלונה חדשה המתארת כיצד ביצעה יותר מ-40 מעשי גניבה-ספרותית תוך העתקת יצירותיהם של אחרים.

המסמך בן 37 העמודים מלקט עשרות מקרים שבהם גיי, מדענית פוליטית, ציטטה לכאורה או ביצעה פרפרזה של מחברים אחרים ללא ייחוס נאות בעבודותיה האקדמיות, בניגוד לכללים הנוקשים של אוניברסיטת ליגת הקיסוס, כך על פי המסמך שהושג על ידי ''הוושינגטון פרי-ביקון''.

העיתון דיווח כי אימת באופן עצמאי את ההאשמות יחד עם פרופסור מכובד מאוניברסיטה אחרת, שביקש לשמור על אנונימיות מחשש לנקמה.

"לא ייתכן שהמשרד שלכם כבר בדק את מכלול החומרים הללו, שכן רבים... לא דווחו או הוגשו עד עתה", נכתב בתלונה, שהוגשה להרווארד ביום שלישי ושמאלצת את האוניברסיטה להתמודד עם החרפה.

הרווארד לא הגיבה מיד לבקשת התגובה של 'הניו יורק פוסט' נכון ליום רביעי.

האשמות על גניבה ספרותית מצד גיי כבר הופיעו כידוע לקוראינו לראשונה בתחילת החודש, עם פרסום ראיות כי היא הסירה עבודות של חוקרים אחרים מעבודת הדוקטורט שלה משנת 1997 וכי לארבע מאמרים שפורסמו על ידה בין 1993 ל-2017 אין ייחוס נאות.

קרול סוויין, פרופסורית לשעבר למדעי המדינה באוניברסיטת ונדרבילט, ואישה שחורה, אמרה כי גיי העתקה חלקים מספרה משנת 1993, "פנים שחורות, אינטרסים שחורים: ייצוג האפרו-אמריקאים בקונגרס", וכן מאמר שפורסם על ידה ב-1997 בשם "נשים ושחורים בקונגרס: 1870-1996". היא הוסיפה במאמר שכתבה על הגניבה לוול סטריט ג'ורנל: "לגיי לא הייתה בעיה לרכוב על גב אנשים שבעבודתם השתמשה ללא ייחוס מתאים. רבים מאלה שאת עבודתם גנבה אינם כועסים כמוני".

בעקבות ההאשמות, נחשף כיצד הרווארד כיסתה חקירה בת מספר שבועות שנערכה לגבי שימושה של גיי בעבודות אחרים - תוך שהארוורד שוכרת משרד עורכי דין שיעזור לכסות את הסקנדל.

בהצהרה מה-12 בדצמבר, תאגיד הרווארד - הגוף המנהל העליון של האוניברסיטה - הודיע כי גורמים רשמיים קיבלו הודעה על הטענות בסוף אוקטובר ויזמו בדיקה עצמאית.

לאחר מכן הם טענו שחשפו ""רק"" שלושה מקרים של "ציטוט לא הולם" מצדה של גיי, אך ללא התנהגות בלתי הולמת אחרת.

לגיי גם יש תמיכה מטעם מועצת המנהלים של האוניברסיטה, הוסיף התאגיד.

בהצהרה ל-Boston Globe, גיי הגנה בתוקף על קפדנותה האקדמית, ואמרה: "אני עומדת על היושרה של המחקר שלי. לאורך הקריירה שלי, פעלתי כדי להבטיח שהמחקר שלי יעמוד בסטנדרטים האקדמיים הגבוהים ביותר".

אך ההאשמות על גניבה כבר משכו את תשומת הלב של הקונגרס, כאשר ועדת בית הנבחרים לחינוך וכוח העבודה מרחיבה חקירה שכבר קיימת על אנטישמיות בקמפוס הארוורד כדי לכלול את ההאשמות בגניבה של הנשיאה כך על פי ה'הרווארד קרימזון'.

גיי כבר ספגה אש בשל הטיפול הלקוי שלה בהתנהגות אנטישמית בקמפוס בעקבות התקפות הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר ותגובותיה בדיון נפרד בקונגרס שבו סירבה לגנות סטודנטים בהרווארד שקראו לרצח-עם של יהודים.

"אנו מאמצים מחויבות לחופש ביטוי - אפילו לדעות מעוררות התנגדות, פוגעניות [ומעוררות שנאה"], העידה גיי.

"זה כאשר הדיבור חודר להתנהגות שמפרה את המדיניות שלנו נגד בריונות והטרדה. השיח הזה לא חצה את המחסום הזה".

בסערת האש שלאחר מכן, קבוצה דו-מפלגתית של חברי קונגרס הציגה החלטה הקוראת לגיי להתפטר מתפקידה, אך האוניברסיטה עמדה לצידה.

הפגנות נגד ישראל בהרווארד כללו אדם שקרא ליהודים "נאצים" ו"חזירים" ימים לאחר הפיגוע ב-7 באוקטובר, וסטודנטים שהניפו שוב ושוב כרזות המכונות את ישראל "מדינת אפרטהייד".

הרווארד גם נחקרת על הטיפול שלה באנטישמיות על ידי משרד החינוך במסגרת חוק האוסר אפליה על בסיס גזע, דת או מוצא לאומי במוסד שמקבל מימון פדרלי.

YOU MIGHT ALSO LIKE