סיבת מותו של כוכב 'חברים' נחשפת: "השפעות חריפות של קטמין"
משרד הבוחן הרפואי של לוס אנג'לס פרסם את דו"ח הנתיחה, לפיו בדמו של מת'יו פרי נמצאו עקבות של הסם – שכנראה גרמו לו קשיי נשימה ולטבוע בג'קוזי

כוכב הסדרה 'חברים' מת'יו פרי מת כתוצאה מ"השפעות חריפות של קטמין" וטביעה לאחר מכן – כך עולה מדו"ח הנתיחה שלאחר המוות.

הדו"ח, שפורסם ביום שישי על ידי משרד הבוחן הרפואי של לוס אנג'לס, מראה שבמערכת הדם של פרי נמצאו עקבות של קטמין – סם הרדמה סינתטי הפופולרי בקרב צרכני הפסיכדליים, ונמצא יעיל בטיפול בדיכאון וחרדות.

וכך, המשרד הרפואי ציין כי פרי בן ה-54 "קיבל טיפול עם קטמין עבור דיכאון וחרדה".

(צילום: Shutterstock)

עם זאת, "הרמות הגבוהות של קטמין, שנמצאו בדגימות הדם שלו לאחר המוות, גרמו להשפעות קטלניות עיקריות כמו גירוי יתר קרדיווסקולרי ודיכוי נשימתי", פרסם משרד הבוחן, שקבע כי המוות הוא תאונה.

פרי אותר צף עם הפנים כלפי מטה, בג'קוזי בביתו שבמאליבו ב-28 באוקטובר. כבר בהתחלה הרשויות הדגישו כי אין חשד לפלילים.

הדו"ח הסביר כי בעוד שלקטמין יש שימושים רפואיים וכירורגיים כחומר הרדמה, הוא גם מוכר כסם פנאי "בעיקר בשל אופיו הדיסוציאטיבי – כלומר בין גורם לניתוק בין הנפש והגוף, ויכולות להיות לו השפעות של הזיות לטווח קצר".

הטיפול הרשמי האחרון שהשחקן קיבל היה שבוע וחצי לפני מותו הטרגי – מה שאומר שהסם לא היה אמור להיות במערכת הדם שלו. כך שככל הנראה, פרי המשיך לצרוך קטמין גם מעבר למינון שקיבל.

פרי, שנולד במסצ'וסטס וגדל בקנדה, היה בן 24 כשהחל לגלם את צ'נדלר בינג בסיטקום אולי המצליח ביותר בכל הזמנים. הפרק האחרון של הסדרה השיג 52.2 מיליון צופים רק בארצות הברית, מה שהפך את הפרק הזה לנצפה ביותר בטלוויזיה של שנות ה-2000.

אבל מותו של פרי מעלה מיד תהיות האם יש קשר לסמים, שכן בשיא תהילתו, השחקן נאבק בהתמכרויות למשככי כאבים ולאלכוהול, ועבר שיקום במספר הזדמנויות.

בשנת 2016, הוא סיפר בראיון כי שלוש שנים שלמות מהצילומים של 'חברים' נמחקו מזכרונו, זאת בגלל שתיית אלכוהול ונטילת סמים.

YOU MIGHT ALSO LIKE