"אם בלוס אנג'לס לא רוצים לפתור את הבעיה, אנחנו נעשה זאת אצלנו": עשרות פורצים נעצרו בדרום קליפורניה
עד כה דיווחו הרשויות במחוז אורנג' על לכידתם של 20 חשודים כאשר על פי ההודעה ישנם עוד רבים שמשוייכים לכנופיות שנמצאים על הכוונת. תובע המחוז הודיע כי כל העצורים תושבי לוס אנג'לס ושלח עקיצה ביקורת על אוזלת היד של הרשויות במחוז השכן

הרשויות במחוז אורנג' שבדרום קליפורניה הודיעו על מעצרים של 20 חשודים, מתוכם 5 קטינים, באשמת השתייכות לכנופיות הפורצים שהטילו אימה באזור ושדדו עשרות בתי מגורים. 

"נכון לעכשיו, אנחנו עלינו על זהותם של 35 פורצים בכנופיות אלו", מסר השריף המחוזי, דון ברנס אשר הוסיף כי "אנו מאמינים שישנם פורצים נוספים והחקירה בעניין נמשכת".

מאמצי המשטרה המקומית להתחקות אחר הכנופיות הללו החלו עוד בשנה שעברה כאשר הרשויות קישרו פריצות בעיר יורבה לינדה לכאלו שהתרחשו בסנטה אנה ובהמשך למעל 30 פריצות נוספות שדווחו בעוד 9 ערים, כשכולן אופיינו תחת אותו דפוס פעולה.

חלק מהפריצות תועדו במצלמות האבטחה ובאחרות אף דווח כי הדיירים שהו בבתים בזמן שהופתעו על ידי רעולי הפנים. 

פריצה שתועדה במהלך החודש

על פי הודעת הרשויות, החשודים נמלטו מזירות האירוע עם שלל בשווי מצטבר של מעל לחצי מיליון דולר שכלל כסף במזומן, אקדחים ותכשיטים.

9 מתוך 20 החשודים נעצרו אמש. 

התובע המחוזי, טוד שפיצר, ביקש מכלי התקשורת להדגיש כי כל אחד מהעצורים הוא תושב לוס אנג'לס תוך שהוא שולח עקיצה ביקורתית במיוחד למחוז השכן: "עד כה לא ראינו אף מקרה שכזה אשר בוצע על ידי תושבי מחוז אורנג' כך שזו לא בעיה מקומית שלנו אלא של מחוז לוס אנג'לס אבל אנחנו נפתור את הבעיה אצלנו אם מחוז לוס אנג'לס לא מוכן לעשות זאת בעצמו". 

לדבריו, אם יורשעו, כל נאשם בגיר צפוי להישלח לתקופת מאסר שנעה בין 6 ל-28 שנים מאחורי סורגים. 

כאמור, תובע מחוז אורנג' הביע ביקורת חריפה על מדיניות עמיתיו במחוז לוס אנג'לס ויש כאלו שיאמרו שבהחלט ישנו ביסוס לכך.

אמנם, השבוע דווח באתר היברו ניוז על מעצרו של חשוד בפריצות בשכונת גרנדה הילס שבאזור הוואלי בלוס אנג'לס, אך על כך נאמר, מעט מידי ומאוחר מידי, זאת לאור העובדה שאזור הוואלי כבר חודשים ארוכים מופקר כמעט לחלוטין והפך למעוז הפריצות כאשר מידי שבוע, אם לא מידי יום, מתרחשים מקרי פריצה לבתים, בין אם בשעות הבוקר, צהריים וערב.

רק אתמול נודע למערכת חדשות היברו על ניסיון פריצה שכזה בשכונת טרזנה שאירע בשעות אחר הצהריים ונמנע בעקבות כישלון הפורצים לחדור לתוך בית המגורים. 

כזכור, לפני כשבועיים, כנופית חמושים הפתיעה דיירים בשכונת גרנדה הילס כאשר אב המשפחה הצליח להדוף אותם וירה למוות באחד מהם. 

מספר ימים לאחר מכן, סיפק מפקד המשטרה המקומית הצהרה תמוהה שלפיה רק התובע המחוזי יחליט האם להגיש כתב אישום נגד בעל הבית. בהמשך הוא ביקש להבהיר בדבריו כי כמובן שיש לו את הזכות להגן על עצמו.

YOU MIGHT ALSO LIKE