הותר לפרסום: בן 13 תכנן טבח בבית כנסת בארה"ב
ילד כל כך צעיר, וכבר בשבוע הבא הוא יעמוד למשפט בגין "תוכנית מפורטת" כיצד לצאת למסע רצח המוני במוסד תפילה יהודי באוהיו – שבמזל נמנע לפני שהוצא לפועל

הרשויות התירו לפרסום כי ילד צעיר, בסך הכל בן 13, נעצר והואשם כי תכנן לצאת למסע רצח המוני בבית כנסת באוהיו.

הפרסום האחרון לא קשור לאווירה המדאיגה של איומי האלימות נגד יהודים, שזינקו במאות אחוזים מאז החלה המלחמה בין ישראל לחמאס, אלא לאנטישמיות רגילה - שכן המזימה של בן 13 התגלתה ב-1 בספטמבר, מעל חודש לפני הטבח בישובי הדרום.

בית הכנסת שהיה כמטרה לטבח (צילום מתוך פייסבוק)

הילד, שזהותו לא פורסמה בשל גילו הצעיר, בנה "תכונית מפורטת" לביצוע ירי המוני בבית הכנסת 'בית העם' של מרכז 'טמפל ישראל' בקנטון ופרסם אותה בצ'אט המקוון Discord, והמדיע הועבר לרשויות אכיפת החוק.

משרד השריף של מחוז סטארק פתח בחקירה והתריע באופן מיידי את מערכת בית הספר וסוכנויות מדינתיות ומקומיות שונות, מה שכמובן גרם לפאניקה ולהקפצת גוחות הביטחון.

התקשורת פנתה לרב בית הכנסת, דוד קומרופסקי, אך הוא סירב להתייחס לפרשה מאחר שהחשוד העיקרי הוא ילד צעיר. בינתיים, המשפט בעניינו של בן ה-13 נקבע ל-20 בדצמבר.

בעוד שהמעצר אירע יותר מחודש לפני פיגוע הטרור הקשה בתולדות ישראל, התקרית הותרה לפרסום רק עכשיו בעוד שהאנטישמיות נמצאת בשיאים שהעולם לא ידע.

הארגון האמריקאי למאבק באנטישמיות – הליגה נגד השמצה (ADL), פרסם לפני מספר שבועות כי התקריות האנטישמיות זינקו ב-388 אחוזים מאז ה-7 באוקטובר.

אבל השנאה ליהודים הלכה וגדלה עוד לפני המתקפה על ישראל והתגובה לכך, שכן בשנת 2022 נרשמו 3,700 תקריות אנטישמיות, שזהו נתון הגבוה ביותר מאז החל התיעוד של ADL בשנת 1979.

YOU MIGHT ALSO LIKE