הסקרים מוכיחים: האמריקאים ממש חלוקים לגבי תמיכתם בישראל
אחוז התומכים בנו בקרב הציבור האמריקאי הוא עדיין מעל 50%, אבל הרוב לטובתנו הולך ומצטצמם, כאשר הדמוקרטים נוטים להביע אהדה גדולה יותר כלפי הפלסטינים

סקר חדש מראה שרוב האמריקאים תומכים בפעולות הצבאיות של ישראל נגד ארגון הטרור חמאס, אם כי מדובר ברוב קטן של 55 אחוזים, כאשר 25% חושבים שתגובת צה"ל מוגזמת ו-20% לא בטוחים מה הם חושבים, או שסירבו לענות.

באופן לא מפתיע, אצל הצעירים המזדהים כדמוקרטים, המחלוקת הייתה גדולה מאוד – כך עולה מהסקר שפורסם על ידי 'וול סטריט ג'ורל'.

מפגין פרו-פלסטיני מצית את דגל ישראל במחאה בניו יורק (צילום: Getty Images)

כמעט רבע מהדמוקרטים, 24%, אמרו שהם מזדהים יותר עם הפלסטינים מאשר עם הישראלים. רק 17 אחוזים ענו ההפך, בעוד ש-48% טענו שהיחס שלהם כלפי הצדדים הוא שווה.

הדמוקרטים בני 50 ומטה, הציגו אהדה גדולה יותר לפלסטינים עם 35% לעומת 13% הזדהות עם הישראלים. בקרב אלה מעל גיל 50, ההבדל עמד על 22% לעומת 12%.

הסוקר הרפובליקני טוני פבריציו, שערך את הסקר עם עמיתו הדמוקרטי מייקל בוצ'יאן, אמר: "הפילוג בקרב הדמוקרטים הציעירם והמבוגרים... הוא פוטנציאל להפוך לוויטנאם המודרנית".

בהתסכלות רחבה על כלל האמריקאים, ללא פילוג של זהות פוליטית, 42% מהעונים לסקר הזדהו יותר עם הישראלים, לעומת 12% עם הצד השני. שליש מהעונים אמרו שהם מזדהים עם שני הצדדים באותה מידה.

הפער היה קטן יותר בקרב האמריקאים בגילי 18 עד 34, שכן 31% הביעו את הרחמים שלהם כלפי הישראלים לעומת 23% כלפי הפלסטינים. 31 אחוזים מזדהים עם הישראלים והפלסטינים כאחד.

תוצאות הסקר של WSJ עומדות בקנה אחד עם הסקרים האחרים שפורסמו לאחרונה. כך למשל, אחד שפורסם על ידי חדשות CBS, הראה ששיעור הדמוקרטים המאמינים שהנשיא ביידן הראה לישראל יותר מדי תמיכה, זינק ל-38% לעומת 28% באוקטובר.

YOU MIGHT ALSO LIKE